tisdag 24 januari 2012

Låååååång dag blev det idag....

Trodde på något sätt att jag skulle kunna sova bort min förkylning idag... Jag hade fel... Jätte jätte fel... När det gick upp för Sonen att jag skulle vara hemma idag blev han med ens super duper sjuk och "Mamma!!!! Man skickar inte iväg sina sjuka barn med skolbussen!! Så är det bara!"... Ehh... Vaddå sjuka barn?

Pojken fick "simultan-sjukan" i kombination med "känna efter lite extra-sjukan" vilket sedan kryddades lite extra av "varahemmamedmammaheladagen-sjukan"....

Själv har jag faktiskt varit sjuk på riktigt idag, hade feber och låg på soffan och sov när Sonen frågade om han fick ta en Billys till lunch... Ja ja sa jag... Klockan visade sig dock vara tjugo I NIO vilket resulterade i att vi åt frukost till lunch idag...
Något som fick mig att inse hur lång denna dag skulle bli var när samma barn (Sonen) frågade mig kl. 09.15 om klockan var 1....

Vilken dag... Alltså det var väl inget fel på honom en enda sekund idag?! Magondat försvann fort som tusan och så hade han väl kanske inte så där jääätte ont i huvudet kanske...
*suck*

Min plan för dagen var att varva alla måsten med en massa sömn... Gick ju käpp-rätt åt h-vete... Å som pricken över i:et ringde Dottern mitt på dagen och ville bara påminna om att hennes fotbollsträning startade idag... Tjooohooo liksom....

Bit ihop eller bryt ihop...

2 kommentarer:

Bloggande 4barnsmamma sa...

Hoppas du är bättre tills imorgon:)

Mamma-Mu sa...

Tack tack snälla du! /Mimmi