onsdag 25 januari 2012

Myggfritt ute idag... - 22 grader

Igår kväll såg jag på himlen att jojomensan inatt blir det kallt... Det var kallt redan när vi åkte ifrån Dotterns fotbollsträning, ca - 17 men senare på kvällen var det helt kolsvart på himlen och varenda stjärna lyste så där intensivt och fantastiskt vackert! Då vet man att det blir kallt!

Sedan gick det att läsa på Fejjan att det var norrsken ute, så på med kläder, fram med kameran i högsta hugg och ut på balkongen... Men icke såg jag nått norrsken heller? Huttrade dock så pass efter ett par minuter så ifall jag hade sett något så hade bilderna blivit as-dåliga i alla fall...
Nej jag bor nog alldeles för nära stan för att få uppleva det igen... Annat var det en kväll för en massa år sedan i Vemdalen då det sprakade och var typ turkost på himlen, helhäftigt! Minns att jag var hos några goda vänner och gjorde knäck, det var innan jul och innan vi fick våra underbara barn... Ett annat liv helt enkelt...

Fick bekräftat imorse när jag gick ut med Dum-Doris att det var kallt, riktigt kallt... Mina luftrör fick sig en sån käftsmäll så jag tror att dom försökte åka längre ner i systemet än vad som är möjligt... - 22 blev det ute... Kallt som satan med fantastiskt vackert!

Skulle ha varit på skolan idag (oxå) men känner att denna förkylning måste få sig en riktig chans att dö, bara döööö, sen har vi, jag och min klasskamrat som jag ska skriva C-uppsatsen med, ett första möte på stan så jag pallrar mig nog ut tills dess...

På tal om C-uppsats, tror det blir skitbra, har fått tag på jätte bra aktörer som ska vara med i vår studie. Börjar bli verkligt nu det här med sista terminen...
Tänk att jag, betong-bruttan som kämpade mig igenom gymnasiet och tyckte att det var onödigt med utbildning då jag hade mitt "på det torra"... Jobbade på McDonald's och var nöjd med livet liksom... Tänk att jag har snart avverkat 3 år på ett universitet! Va?!!? Vad faan hände liksom?!!?
Å under vilka förutsättningar har jag gjort detta då?

Under första året blev jag uppsagd från jobbet på grund av arbetsbrist, under andra året blir jag dumpad av mannen och nu under hösten har jag insett att det som sas i början av vår separation angående "inte sätta käppar i hjulen" bara var en stor fet lögn även det...

2012 kommer att bli så jävla bäst för det kan fanimej inte bli sämre än hösten 2011 till hösten 2012! Tro mig!

Nej nu sträcker jag på ryggen, gillar mig själv och ser framåt!!!

Tjing!

Inga kommentarer: