lördag 7 januari 2012

Vi besteg varenda snöhög som kom i vår väg...

Att få sovmorgon är tydligen något som håller på att bli en vana även det.
Det kan man ju tycka väldigt väldigt mycket om men samtidigt så försvinner ju en stor del av dagen... Tror att vakna och kliva upp runt 8 måste ju vara det som funkar bäst?! Eller?!
Inte vid 10 som vi har gjort här...
Då äter man frukost vid 11 kanske om man har tur och kommer inte utanför dörren förrän efter 12 eller 13...
Idag har vi i alla fall varit ute en hel del.

Jag och Sonen har haft vårt "mission" idag och det var att skotta fram balkongen. Nästan hela balkongen är nu framme igen, tror det ligger ca 80cm snö på den så det tog sin lilla tid.
Efter det tog jag och Sonen en härlig promenad utan hund och utan syster. Bara han och jag! Det är så himla lyxigt när det blir sånna stunder då man bara får rå om ena barnen för att sedan bli super glad när man har båda hos sig igen.

Jag och Sonen besteg varje snöhög vi såg och klättrade upp för att hoppa ner å så klättrade vi upp å så hoppade vi ner igen :) Vi såg ganska snart ut som snögubbar båda två.

Väl inne la vi oss i soffan och somnade gott en stund innan Dottern kom hem efter att ha varit hos en kompis.

Efter middagen tog jag mig ett bad och fick efter en stund sällskap av båda barnen, jo det blev trångt men ack så najs! Att få sitta där och filosofera över hur livet ser ut och vem som är kär i vem och hit och dit ;) Härligt!

Sedan har vi tittat på Gladiatorerna på Tv4... Alltså Aiiiiiiiiiiiiiii Aiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Aiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Snacka ögongodis på en lördag eller vad?!

Natti natti till barnen och jag fastnade för filmen "Mitt stora feta grekiska bröllop".
Jag vet ju att jag har sett den tidigare men jag skrattade riktigt gott vid flera tillfällen!
Blev påmind om min egen barndom, bla om det här med att lära någon ett nytt språk.
Vi fick en härlig kille i klassen som kom i från Indien och hmm... "Vi lärde honom allt vi kunde" ;)

Tänker nu så här precis innan jag kryper ner brevid min son på mina nära och kära i Göteborgstrakten... Varför ska det vara så satans långt?! *suck*

Må bäst där ute!

Inga kommentarer: