lördag 18 december 2010

Hur man chockar två obstinata barn...

Jo så här är det...
Jag älskar, fullkomligt älskar att vara mamma det finns det ingen tvekan om.
Däremot gillar jag inte att vara mamma till två bråkstakar som är både hungriga, trötta, tömda på energi, lite less på varandra och som gillar att mucka gräl med varandra... Den ena triggar den andra kan man säga.

Hur gör man då för att återfå lugnet i detta lilla hus?
Jo, mitt tips till er är: Ta med en burk pepparkakor upp på deras rum, dela ut dessa "snällkakor" och säg "blir ni inte snälla nu kommer inte tomten"...

Hot, muta, gotta ja ju name it! Ta till alla knep du bara har!!!

Allt är okej i krig och kärlek... *suck*

Jo en liten parantes bara... Det tog ca 3 minuter och skriva detta inlägg, klura ut vad som skulle skrivas och så och på dessa 3 minuter har barnen tryckt i sig sina pepparkakor och lyckats med bedriften att bli osams IGEN!!! Denna gång över just pepparkakorna...

Mu för nu...

2 kommentarer:

Inas sa...

Ja kära du!
Det var ett bra tips, har kört med det med, fast jag har bara ett, men blir väldigt grinigt och gnälligt när energin träter,,, Men jag jobbar på förskolan tyvärr får man inte ge sötsaker där men visst hade det varit underbart bra om man fick,,
Ha en underbar jul Goa kramar Ina

Ancan sa...

När mina barn bodde hemma så sa dom alltid:
- Du kommer att sakna vårat gnabbande när vi stuckit hemifrån...

Ojojoj vad fel dom hade :)