torsdag 23 december 2010

Vaknade av att någon kröp tätt intill...

Imorse vaknade jag av att någon kröp tätt intill, slingrade sina ben runt min kropp, andades i nacken på mig och viskade: "är du vaken?"... När jag inte svarade kom ett tyst lite försynt: "Jag älskar dig"...
Då kunde jag inte vara tyst längre så jag grymtade till lite, då kom det som jag låg och väntade på:
"MEN MAMMA ÄR DU VAKEN???"
Högt och tydligt i ena örat...

Hmm... så skulle jag vilja starta alla mina dagar... Och tänk om det inte bara var sonen eller dottern som väckte mig så... Kanske kanske någon gång i framtiden får jag uppleva detta med en annan man...
Lockande tanke!
Eller vad säger du Maja som står och tjuvläser bakom axeln på mig???? *skrattar*

Idag är det riktigt riktigt kallt här i Ås/Östersund, har fått rapporter om att det är -35 grader ute... Det betyder att det är +13.4 grader inne... *suck*
Men missförstå mig inte! Jag klagar ABSOLUT INTE! Kunde inte bo i ett mysigare hus, kunde inte ha bättre ägare till huset!
Jag känner en otrolig tacksamhet till detta par som faktiskt utan förvarning fick en extra familj på sin gård.

Igår gjorde jag och barnen köttbullar, jag hade även sällskap i telefonen av en liten filur som var ute i skog och mark, som av en händelse "ramlade" lite... Vi kom gemensamt fram till att allt är en fråga om definition... Alltså när jag frågar "blöder du mycket?" och jag får till svar: "vad är mycket för dig?"... Ja men ni förstår :)
Idag kokar jag revbensspjäll, ska in i ugnen sedan, pyssla med barnen och kanske kanske kommer vi hinna med att göra lakritskola innan jag åker ut till flyget för att hämta min mamma som flyger upp från Sthlm.

Har dock planer på att göra ytterligare ett inlägg här på bloggen så jag önskar Er inte god jul än.... ;)

Må bäst alla där ute!

Mu för nu :)

Inga kommentarer: