lördag 18 december 2010

Snöskottar tajm med snedfördelad arbetsdelning..

Igår kom det jätte mycket snö här i Östersund.
Härliga tider, samt jobbiga tider...

Folk törs inte köra mer än 60km/timmen vilket i min värld är minst lika farligt som de som kör alldeles för fort...

Men igår, efter en otroligt tung dag känslomässigt bestämde jag och barnen oss för att tillsammans ta tag i all denna snö som hade kommit.
Bor ju inte längre i ett parhus, har inte längre "bara" en garageuppfart att skotta utan nu bor jag på en gård med tillhörande väg upp mot husen... Aningens mer att skotta, ja jag vet ingen har bett mig, jag känner inget tvång utan jag skottar gärna snö!
Och igår var det verkligen den totala uttömning som krävdes för att jag skulle ha ork till att ta hand om barn, hus, mat osv...
Kan låta konstigt men att få rensa ut tankarna i snöstorm, skyffla undan mängder med snö och bli totalt utmattad var det som gjorde att jag hade ork till att vara mamma sedan.

Däremot kan jag undra lite över hur arbetsdelningen gick till? Vi (Läs: jag och mina barn) skulle tillsammans skotta detta...
Det gjorde vi... I kanske en kvart... Sen hade jag två stycken (svikare) som valde att göra snöänglar, rulla runt, bygga en vinterstad med tillhörande tunnlar osv...
Hmm... Själv slet jag som ett djur :)

Och givetvis har det kommit mer snö i natt!
Men nu har jag begärt in förstärkning!
Sonens kompis A kommer på besök så nu ska har skottas :)

Jag överlevde dagen igår (knappt) och kommer att överleva dagen idag, men det tar på krafterna att ständigt vara orolig, lite rädd för vad som komma skall...

Inga kommentarer: