måndag 27 december 2010

Idag har varit en bra dag!

Dagen idag har varit en av de bättre!
Ni anar inte hur skönt det är att kunna skriva just så...

Min mamma har återvänt till Stockholm, jobbigt att ha henne så långt borta men det kan det ju bli ändring på i framtiden.
Själv har jag varit ute och skottat snö som en galning i 2.5 timmar...
Inte ensam, jag har absolut fått hjälp!
Tycker det är befriande att skotta snö! Tycker det är otroligt skönt!
Blir svettig och på gränsen till äcklig (i min värld) men det är häääärligt samtidigt.
Att känna hur kroppen får jobba, hårt och länge det är toppen!

Sedan har dagen mest gått åt att prata i telefon, men en hel mängd olika personer.
Detta har dock resulterat i nackspärr... Ja jag vet så himla osmidigt, otaktiskt men ändå ett faktum... Kul att jag har Linnex hos pappan till barnen...
Ja ja vad är det å klaga på egentligen?
Jag har fått prata prata prata med människor i dag som får mig att må bra, allihopa!!!
Sitter nu och njuter av Lustans Lakejer och Johan Kinde som jag var så där lite små "glad i" för länge länge sedan, då man levde ett helt annat liv...
Jag borde egentligen gå och lägga mig men jag kan inte slita mig ifrån musiken!
Det är så underbart att bara få sitta och lyssna, blunda och minnas...

Barnen sover gott i sina sängar och jag får lite tid för mig själv.
Barnen som förövrig ska spendera nyårshelgen med sin pappa, något som de ser fram emot och DET gör mig gott!
Fick förklara för dottern idag att både jag och barnens pappa vill ju ha båda barnen hos oss hela tiden men det fungerar ju inte så utan vi måste ju oxå dela med oss av våra älskade bästa, alldeles underbara barn, jag tror att hon förstod hur jag menade.

Lämnar er med lite musik så här på kvällskvisten å vad passar bättre än just Lustans Lakejer, Kylan ligger över hela stan...


Mu för nu :)

Inga kommentarer: