onsdag 11 februari 2009

Alltså... Ursäckta men vem har beställt -25 grader???

Ja inte är det jag i alla fall...
Ok att jag gillar kyla å vinter men nu börjar det ju bli löjligt!
Igår var det helt ok faktiskt!
Var iväg med kidsen på skidskolan å det var -7 grader när vi kom dit å strålande solsken samt en hel bunt strålande barn!
Härligt var det!!!
Själv lyckades jag på något sätt ta på mej vattningen av barn när de hade kört färdigt!
Ca 100 glada men frussna barn iförda skidor samt mordredskapet stavar trängdes för att komma fram till "lilla" mej och en mamma till som hällde upp å delade ut varm saft å bananer i ett otroligt tempo.
Å tro inte att barna som fick sin saft lämnade plats för något nytt törstigt barn?! Nehe!
"Detta är min plats å här står jag stadigt på mina skidor och den som ens försöker komma förbi sticker jag ner med mina stavar!" Så såg samtliga barn ut att tänka!

När vi sedan skulle åka därifrån fick vi inte loss dotterns pjäxor från skidorna... *skrattar*
Såg nästan makabert ut i skuffern på bilen där skidor å pjäxor satt fast...
Jag hade dock lärt mej från förra veckan att en frusen banan inte var så lockande att stoppa i magen på väg hem så nu hade det minsann införskaffats MUTA!!!! *mooahhaaaa*
Bokstavskex i stora lass... *ler*
Men för att det skulle bli pedagogiskt korrekt fick de komma på ett ord för varje kex å bokstav... *ler*
Å på denna 1½ timme som vi var ute hann temperaturen sjunka till -14...
Å så imorse var det -25 grader!
Du skämtar, var min första tanke....
Då blir det så där kallt att näshåren fryser till is bara man sticker ut snoken utanför dörren å så får vi en ökenödla till hund... Står på två ben åt gången...

Idag har jag haft det stora stora nöjet att ha dottern med på jobbet (höll på att skriva dagis men så illa är det inte på jobbet... än... *ler*) då hon både såg tussig ut å kändes varm... 37.5 grader...
Trodde att det skulle hålla i max 3 timmar på jobbet så döm om min förvåning när jag stämplade ut endast en timme tidigare idag med en tjej som var hur nöjd som helst... Hade dock 38 grader när vi kom hem.
Typiskt! I morgon ska dottern ta sitt första simborgarmärke...
Vet inte hur det blir med det då hon säger att hon har ont både i huvudet å i ena örat...
Fasikens oxå!
Jag och min kollega Marie har haft som mål att jag ska kunna jobba två hela veckor på raken...
Men det är bara att gilla läget känns det som....

Nej nu ska jag sätta mej i soffan med mina myspuffar!

Mu för nu ;)

6 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Ja, jag har då inte beställt det! Jag hatar det här.
Jag förstår att det var godare med bokstavskex än frusen banan!;)
Men vilken nitisk morsa, för att få ett kex så måste ni komma på ett ord på den bokstaven! Hahaha.
Hoppas verkligen att tjejen kryar på sig nu och slipper ha ont i något öra eller huvudet. Jag har feber och det är inte alls roligt. Ge henne kartongen med bokstavskex NU!

Kram Lisa

Brunkullan sa...

Simborgarmärke?!! Så duktig hon är:)

Jag som är nöjd över att Jonte klarat Baddaren och sköldpaddan..hehe..;)

Nåja. Han har ju inte simmat så mycket, och lärde sig några simtag i turkiet i somras. Men simma..nja..det kan han inte än. Mer under vatten än över om jag säger så:)

Kallt är det minnsan!! Ischiamej. Var på skolan på förmiddagen och höll på att gå av på långrasten. Jag hade inga överdragsbyxor lixom....*harkel*..men det gick ju ändå!

Nu blir det lite plugg ikväll!
Susanne

Lallis - liv och leverne sa...

Men OJ, är det så kallt hos er?
Här är det knappt kallt alls känns det som i jämförelse.
Kram Lallis

Anonym sa...

Skogsnuvan säger att det var 9 grader i mitt sovrum imorse och 32 grader ute. Nu räcker det. Kylan och snön tar kål på mig

Anonym sa...

Ja lyckas hon med att ta simborgarmärket, då gäller det att simma 200m på valfritt sätt och klarar hon det så ska hon få en moped, för igår vid Bolibompa så sa hon att hon ville ha en moped och då sa jag att hon måste fylla 15 först och då börjar hon räkna på fingrarna och kom fram till att det 8 år kvar och så lång tid kunde hon inte vänta, men det kanske blir en moped till sommaren ändå :-)

Marie//Tekla Maräng sa...

Har ni fortfarande så där himla kallt?
Här är det rena bastun jämfört med er -1 grad.
Hoppas verkligen att tjejen piggar på sig snabbt, det där med feber är inte kul, fy.
Jag har en utmaning till dig på min blogg.
Kram Marie