onsdag 4 februari 2009

Utmaning samt avslöjande av hemlis...

Fick en utmaning av Widénskan om att jag skulle lägga ut någon bild från mapp 7 å bild 7...
Fattade först ingenting då vi har uppdelat i mappsystem med en massa undermappar...
Ringde å fick förklaringen å här kommer bilden....Foto: Privat 2007-01-01

Kortet är taget på nyårsafton 2007, en av dom få gångerna som barna får somna tillsammans i vår säng å då kan det se ut så här! Bäddat i bästa julbädden... Bäddar enbart till jul med dessa påslakan å örngott, har fyra uppsättningar så alla utom lilla Mamma får sova i julsängkläder men hon brukar få sova i Bolibompa eller Pippi eller nått annat spännande... *ler*

Jisses vad tiden går! Sonen har tutte i munnen å spindelmannen-pyssimas, denna pyssimas hittade vi igen i somras å den skulle absolut på! Så väl på blev det lite tajt i grenen å kortbyxor, korta armar men på var den!

Underbara barn!

På tal om något annat som är underbart...

Nämnligen JAG!!!!!

Idag har jag för första gången (dock med support från Mannen via mobil) tankat bilen alldeles själv för första gången.... *lycka*

Ni må tycka att jag är knäpp men så är det i alla fall!

Det har bara "blivit så" genom åren.... Inget uttalat att "Älskling åker du å tankar bilen..."

Nej då vi har två bilar och inte har min å din bil utan byter hej vilt i veckorna har det liksom bara blivit så att Mannen har skött tankningen...

Har dock fått bensinstopp en superkall vintermorgon för många många år sedan å kunde inte begripa vad det var för fel på bilen... *ler försiktigt*

Men nu är allt sånt förbi! Tankningen gick gallant! Blev dock tvungen att ringa Mannen efter när jag var på väg hem å fråga om det var nått jag skulle ha gjort efter tankningen... Typ ta nått kvitto eller nått?! För jag drog fortare än kvickt när jag hade fått igen locket....

Sååå nu vet ni en av mina "hemlisar" som nu inte är någon hemlis längre... *skrattar*

Btw... Är fortfarande kvar i trappan känslomässigt, velar å vet inte om jag vill upp eller ner men efter ett otroligt inspirerande samtal med min vän Marita i Vemdalen å min vän Christine i Gbg så kanske kanske att jag har en plan.... *ler*

Muuuu muuu muuu för nu ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men du är väl för gullig du :) Att dela med sej en sån hemlighet i en blogg gör att du är en väldigt stark person. För att tanka bilen är en självklarhet för ALLA. You go girl!!!

kram
V

Angelica sa...

Nä men jag får ju ont i mina smilgropar nu... Jag sitter och ler alldeles förskräckligt för mig själv.... Sötnos - inte tankat bilen innan!

En tråkig självklarhet för mig men gud så underbart att du sluppit detta innan... Faktiskt riktigt kul, hur olika saker kan vara ibland!

Massor med kramisar och underbart gosig bild på dina små!

AngelicaE

Anonym sa...

Ja det var ju tur att du ringde och kollade det där med kvittot EFTER att du hade åkt ;-)