tisdag 17 februari 2009

Löjligt kallt & skidskola....

Nu börjar det bli fånigt med denna kyla!
Imorse när jag kom ner å kollade på termometern å den stod på -24 blev jag inte ens förvånad...
Trist men sant!
Under dagens lopp har det dock blivit varmare.
Lagom till skidskolan hade det blivit -10 å det är mycket mycket mer behagligt än -24.
Tyvärr har det börjat å blåsa lite vilket gör att det upplevs mycket kallare än vad det är...

Alltså detta med skidskola!
Har inte varit så pigg på att hänga med förrut, har tyckt att jag inte hinner med här hemma osv... Men FEL FEL FEL
Med lite framförhållning går ju det mesta!
Kvällens middag lagades redan igår kväll så det var bara till å koka ris när vi kom hem lyckliga men kalla....
Å så hade jag ju tänkt å vara så där himla pedagogisk i bilen med bokstavskexen men glömde helt bort det...
Ingen safttjänst idag dock.... Anmälde mej inte som frivillig idag men kommer nog att göra det nästa vecka för det var ganska skoj å se hur alla barn fixade och trixade med skidor och stavar för att få sej en liten pappmugg med varm saft!
Snacka om att denna saft har sin vikt i guld!!! *ler*
Sedan blir det roligare å roligare att träffa andra föräldrar!
Har inte varit så himla på förrut men nu så hejjas det här å där, roligt!

Arbetsdagen har dock varit väldigt låååång....
Vaknade inatt av att Mannen försökte ta min kudde å att mitt ena ben hängde i luften pga platsbrist i sängen... Hmmm.... Varför i hela friden ska han som inte vill ligga nära när han är vaken göra det när han sover???
Nästa gång ska jag banne mej lägga mej på hans sida så SURPRISE när min väckarklocka ringer å han ska lyckas få av den... *skrattar gott*
Detta ledde till att jag inte kunde somna om så jag är såååå trött. Å då ska ni veta att jag är trött som människa normalt så idag är det en onormal dag... *ler*
För att "pigga" på mej lite på jobbet satte jag på lite musik på mobilen å i med handsfreen.... Såg säkert hur kul ut som helst men det skiter jag i!
Jag blev både gladare å piggare så nu ska jag se till att det kommer ner mer musik så jag har något att välja på...

Lite uppdate (om jag törs) rörande sonens sovvanor...
Det har gått förvånande bra dom sista veckorna...
Han kom in natten mot lördag och hade drömt en mardröm men det är nog det enda på ett tag...
Håller alla tummar för att han fixar detta själv framöver!
Killen är ju stor nu! Han är ju mer än halv fem! Det måste ju bli kvart i fem va???
För er som inte alls förstår hur jag menar kan jag lite snabbt och förkortat förklara att den pedagogiska Mannen tillika Pappan till barna har lärt dom att räkna sin ålder efter klockan....
Alltså sonen blir fem i maj vilket borde resultera i att han är kvart i fem nu, va?!

Nej nu ska jag ta å sätta mej i soffan med älsklings Doris (som jag tror är på G att bli skendräktig.... *phust*) å bara njuta av värmen från favvo-filten!

Ha en toppen bra tisdagskväll trots att tisdagar bara finns för att retas...

Mu för nu ;)

7 kommentarer:

Widénskan sa...

Saknar dig!!!!!!!!
En månad kvar!
TJOHOOOOO
Kramen till världens bästa!

Vardags-mirakel sa...

Hihihi du är ju för härlig! Lycka till med sonen och mannen, kram Eva.

Marie//Tekla Maräng sa...

Håller med dig om att eran kyla börjar bli lite väl kylig nu, bara jag ser på väderleken så tänker jag på dig och dina godingar och hoppas att NI inte fryser ihjäl.

Byt sida du nästa gång han gör något liknande, din man alltså.
Men glöm inte att skriva vad som hände.

Gillar era *klockslag* på ungarna, så visst borde han bli kvart i fem, nu. Håller alla mina tummar och tår.
Låter mysigt med skidskolan, kan riktigt se alla ungar med skidor, stavar och hjälmar som samlas som flugor runt saften.

Kram Marie:)

Widénskan sa...

Du kommer väl med på tjejpartyt bruden :-))

Brunkullan sa...

Ja vad är det med vädret? Och idag när det blev lite varmare så blev det snö också! Som om vi behövde mer...*gnäll,gnäll*..Så nu har jag gnällt klart!!

Och vår 7 åring kommer varje natt han med..runt 4-5 snåret dyker han upp. Men oftast märker jag inget förren på morgonen;)

Susanne

Anonym sa...

http://skogsnuvan.bloggagratis.se/Så heter skogsnuvans nya blogg. Jag har lagt in dig som länk. Det gick väl bra? Visst vill du länka med mig?

Sjabbig men chic sa...

Jamen visst blir man urless på vädret. Alltså när det är soligt då är det minus 25 grader och när det blir mildare då börjar det snöa och då är det ändå inte över minu 10. Minus 5 och solsken är det för mycket begärt?!

Kram Lisa