fredag 6 februari 2009

Ledig helg tillsammans med Mannen!

Härligt! Det är fredag!!!!!

Snön yr ute, det är minus 15 grader å så där tokvackert!
Å bara vetskapen om att vi styr bilen i eftermiddag mot vår älskade stuga i Vemdalen göra att jag sitter med ett leende på läpparna!

Denna pytte pytt stuga har kommit att betyda så himla mycket för mej. Konstigt egentligen då vi knappt har varit där men den är MIN!!!! Eller ja... Inte bara då.... Lite Mannens å lite kidsen å givetvis namnsdagsbarnet DORIS *ler*

Men utan mej hade vi inte ägt denna pytte pytt stuga idag!
Denna otroligt charmiga stuga på hela 38kvm (varav 2kvm går åt till murstocken mitt i huset) har min mans farfar byggt på egen hand, tydligen var det ingen i familjen som trivdes i stugan då den användes som förråd under många många år...
När jag kom in i denna familj för lite mer än 10 år sedan ställde jag mej frågan många gånger varför en sådan fin liten stuga användes som förråd... ???
När vi väntade dottern för 8 år sedan frågade jag om vi fick låna stugan när vi ville, vilket vi fick!
Sedan när Mannens farmor gick bort för några år sedan fick vi köpa loss denna stuga från svärfar å hans syster så därefter blev stugan VÅR!!!!!

Härligt att kunna lämna stugan i vilket skick vi vill utan att någon ska eller kan bry sej!
Vi har givetvis stora å långtgående planer på att bygga ut detta lilla lilla hus, har nämnts stora glaspartier, ev köpa en gammal timmerstomme å bygga ihop med eller köpa någon form av baracker å bygga ihop med...
Just nu tänker jag bara njuta av lugnet å "lillheten" i huset....
Mysigt, härligt å njutbart!

Vet inte om Mannen tar med sej datorn i helgen så hör ni inget vet ni att jag simmar i snööö hela dagarna å är tillbaka på söndag!!!

Mu för nu ;)

6 kommentarer:

Angelica sa...

Låter härligt!

Hoppas att ni får en jättemysig helg och kanske inte så dumt med en datorfri helg ibland.

Många kramar

AngelicaE

Sjabbig men chic sa...

Ni får säkert en jättemysig helg! När barnen var yngre så var vi i vår stuga varenda helg hela vintrarna men det går inte nu kan jag säga så passa på att njuta!

Kram Lisa

Vardags-mirakel sa...

Hej, ha det bra i stugan. Det låter som en ni har en härlig helg framför er.Kram Eva.

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter msyigt!:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Välkommen hit! Hoppas ni får det mysigt. Hörde just på radion att det det ska komma mycket snö i helgen!!!
//A (Snöstjärnor i fönstret)

Malina sa...

Trevlig helg Mimmi! Vi vet ju vad vi gör... Men allt går bra. Rut vill gärna lära känna Doris och lära sig lite av en äldre dam. Kram till hela familjen!