måndag 16 februari 2009

Härliga men intensiva söndag!

Åhh vilken härlig söndag vi hade igår!

Började dagen med sovmorgon!!!! Sov till 9, Mannen hade gjort pannkakor till frukost, sedan blev det fart på oss alla då vi skulle ha middagsgäster!
Efter lunch åkte vi till Jamtli, typ som ett mini-Skansen fast på Jamtska....
Där slöt vi upp med våra vänner Niklas och Helena, deras två barn Isabelle och Ludde.
Barnen sprang omkring på museet å klättrade på klätterväggen så de var alldeles svettiga, sedan blev det fikatajm i cafét.

Därefter åkte vi hem till oss och tog en kall men mysig promenad på isen för att sedan avsluta kvällen i sann 70-tals anda hemma hos oss...
Vi bjöd på varm gulasch-soppa som jag hade gjort redan i lördags och till efterrätt bjöd vi på fruksallad med vaniljsås!

Jisses så gott det var!
När kl började dra sej mot 19 åkte gästerna hem å jag lovar att innan kl var 21,30 låg jag i sängen å läste denna bok:

Bild lånad Adlibris.com

Fick den som en surprice av min vän Christine för några veckor sedan... Härlig!Mycket bra vardagstips!
Christine har iof kommit längre än mej då hon har lagat ett recept redan... Ska kolla om jag ska prova något till helgen kanske då min svägerska kommer på besök!

Nehe.... Sitta i soffan kanske?! Japp låter som en plan!

Mu för nu ;)

9 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Låter som en kanondag! Tänk för att jag har jobbat på Jamtli.
Ha en riktigt god natt!

Kram Lisa

Tulipa sa...

ructioDen där boken fick jag i julklapp, har lagat en hel del ur den!
Tycker den är toppen!
Har fortfarande många recept kvar jag vill prove i den.

Kram Mariette

Tulipa sa...

Ser att det blev lite många bokstäver...och det ska inte stå vill prove...jag är inte norsk!

Kraam!

Vardags-mirakel sa...

Hej, vilken härlig söndag ni haft! Ha det så bra resten av veckan,kram Eva.

Carolin Mann. sa...

Vilken underbar vän du har i christine, fast det har jag nog sagt hundra ggr :) Längtar tills i helgen, så jag får andas i lite jämtländsk luft :p Blir så harmonisk när jag är hos er..!! =) Puss ses till helgen!

Malina sa...

Tjing! Har hunnit läsa lite av dina rekom bloggar, men det var måååånga. Kul iaf! Ja, Jamtli är ett säkert kort. Sus gott!
Malina

LillaFlisan sa...

Vilken fab. dag!!!!

Låter som en dröm......

Tänk att det är såna dagar som får en att orka en hel arbetsvecka till!!

Kram


flisan

Marie//Tekla Maräng sa...

Låter i mina öron som en helt underbar söndag.
Hoppas att veckan blir lika trevlig:)

Anonym sa...

a gud ja hoppas verkligen att inte detta håller i sig länge.

Tack ska du ha