fredag 13 februari 2009

Det blev nästan två hela veckor...

... jobbat alltså...
Men bara nästan!
Efter en ordentlig urladdning med Mannen imorse var jag verkligen inte i skick att åka å jobba!
Tack staten för flextiden! Ligger jätte mycket plus så jag har inga som helst problem med att vara hemma en dag å en väldigt förstående "lill-chef"!

Min fråga är nu: Någon som har något tips till att mildra PMS???
Pratade med min goda vän Christine som sa att det fanns något på Hälsokosten som till och med läkare hade börjat rekommendera istället för medicin men hon visste inte vad det hette....
Något måste göras åt mitt temperament!
Sista halvåret har det bara blivit hetare å hetare :(
Allt detta pga hormoner!!!! Faan... U can't live with them, U can't live without them....
Om det inte var en sån stor operation å att man inte är garanterat att slippa klimakteriet senare i livet skulle jag tänka en å två gånger på att ev. ta bort "paketet"...
Tror dock inte att detta äktenskap skulle överleva två klimakterier... *ler*
Men det är riktigt illa med mitt humör nu när jag har mensen.... :(
Å jag som för någon månad sen sa till Christine att nu är det så härligt när man äter p-piller för då vet man varför man är arg, liksom... Jo tjena! Super härligt?!
Inte riktigt va? Fråga Mannen å kidsen så tror jag att svaret blir annorlunda!

Ja ja... Annars har vi haft så där ofantligt vackert igen!!!! -14 grader, underbart med lite värme!
Klarblå himmel å solsken!!!!! Välkommen härliga sol!!!!!!
Jag å Doris tog en lång promenad å njöt, jag lyssnade på min Lionel.... Say u Say meeee... Hellooooo Jo ja lite deprimerade även detta men det var häääärligt!

Har nu ikväll haft ett bra, konstruktivt samtal med Mannen å nu gäller det att vi alla i familjen ska försöka å "tagga ner" lite!
Har även frågat om vi kan ta upp tv-fri kväll igen.
Jag och barnen hade en spelkväll i veckan då vi struntade i Bolibompa å satt i köket med tända ljus å spelade spel för glatta livet!!!!! Hur mysigt som helst! (Om man bortser från att mamman i huset är en dålig förlorare å har svårt att erkänna det....)
Vill även gärna få till en tv-fri kväll med Mannen!
Alltså sätta på en bra skiva å sitta i varsin soffa eller varför inte i samma å läsa varsin bok....
Å när andan faller på ta ett litet snack! Vi pratar alldeles för lite med varandra, känns som att vi pratar över varandras huvuden istället för till varandra...
Ja Mannen pratar ju alltid över mitt huvud då han är minst 40 cm längre än mej men ni fattar nog vad jag menar...
Å på tal om Mannen har han nu varit inne å lämnat lite kommentarer vilket uppskattas... Han går dock under olika alias så som: "Han som tankar bilarna, Pappan till barna å gubben till frun" eller nått... Roligt tycker jag!

Nej nu ska jag ta å hoppa i lopplådan för jag är så trött att det fullkomligt brinner under ögonlocken!

Kram Banan å Mu för nu ;)

5 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Jag har också hört om något bra som finns på hälsokosten. Hör med dem. Det är ju inget kul alls att må så heller! *kramar om*

Sov gott, gumman.
kram Lallis

Angelica sa...

Men jiiissssess hur ska
det gå!?!
Skippa allt vad folk säger och kör på "må bra känslan"
kramar

AngelicaE

Malina sa...

Vännen, hör av dig till mig... Jag har en klient som har fått mkt bättre humör inför mensen på 4 veckor. Enkla metoder och ngn balansering... Jag har arnican hemma nu iaf. Ta hand om dig! Du vet var jag finns.... =)

Sjabbig men chic sa...

Jättenattljusoljekapslar! Tror jag...
jag förstår precis, tro mig!

Haha, först när du skrev "en ordentlig urladdning med Mannen" så tänkte jag att oj,oj,oj det var till att öppna sig! men sen så förstod jag ju ganska snabbt att det var något annat det var frågan om!;)

Kram Lisa

Marie//Tekla Maräng sa...

Herregud via har samma j#%&a problem hör jag, och inte är det roligt heller. Hälsokosten är mitt tips och dit jag tänker stolpa iväg till, snarast. För allas skull.
Hoppas att ni kan få en skön och mysig Alla hjärtans dag alla fyra eller har jag glömt någon NU?
Kramar Marie