torsdag 12 februari 2009

Trasiga barn....

Idag har jag hämtat hem trasiga barn!
Dottern hade fått en smäll under ena ögat av en kille i klassen så hon har ett rött märke, inget blåöga än i alla fall, tur är väl det för imorgon är det DISCO... Wow va???
Sonen däremot hade lyckats på egen hand, är någon förvånad???
Killen som till och med pratar på inandningen.... Som har svårt att sitta still å kommer på sånna där kluriga saker...
Han hade i alla fall lyckats slå näsan i gungan när han gungade så blodet sprutade åt alla håll... Lite svullen å lite röd är han men lessen? Nej nej Mamma, sa han när jag frågade vad som hade hänt, jag har inte ont för jag är ju släkt med SuperMann....
Just ja... Hade glömt det för en sekund...

Häromdagen var jag och handlade lite nya kläder till barna då dom växer i intervaller av någon anledning, hittade då två jätte fina pyssimaser...
En vit Kitty-pyssimas till dottern å en härlig ljusblå/vit randig traditionell bomullspyssimas med knappar å allt till sonen.
Båda blev huuur glada som helst så ikväll var det första gången som dom skulle användas å gissa om betyget är bra när sonen slänger sej om benen på mej å säger TACK MAMMA!!!! Den är perfekt!
Härligt!

Imorse var det så där sjukt kallt igen... -25 grader, detta resulterar i att Passaten (Läs: Skitbil) blir väldigt svårstartade då motorvärmarkontakten gick sönder imorse... Detta är en diselbil... Hmmm det finns mycket gott att säga om diselbilar men kallstarter i -25 grader fungerar inte!
Nu upplevde ju inte jag detta som ett problem då jag hade tagit andra bilen å satt på jobbet i värmen redan... *ler*
Nu har det dock blivit lite varmare så när Mannen skulle ut med Doris var det "bara" -12...
Hade egentligen tänkt att ta denna promenad då det verkligen kliar i mej efter en riktigt lååång promenad men jag är så sjukt trött!
Somnade (som vanligt) till Bolibompa å fick verkligen tvinga mej själv att kliva upp ur soffan!
Är så där trött så jag mår illa...
Men takläggning å ekonomisnack med Mannen hägrar så "Bit ihop eller bryt ihop" som han brukar säga...

Mu mu muuuuu för nu nu nuuuu ;)

7 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, eller bryt ihop och gå vidare. *s*
Vad jobbigt att du är så trött. Och aj! Inget kuligt med trasiga barn heller.
Och vad go du är. Tack för kommentaren inne hos mig, gumman.
Kram Lallis

Carolin Mann. sa...

Du har en utmaning att hämta på min blogg :)

Anonym sa...

åhh jobbigt att vara så trött. Du skulle behöva vitaminer i stor dos. Kolla in den här sidan... www.alpnaering.se och ta kontakt med mej sen så kan vi nog lösa det mesta..

ha en underbar natt
kram V

Sjabbig men chic sa...

Tänk vad ofta man fick hämta blåslagna ungar. Eller egentligen mest bara Gry om jag tänker efter. Vi hade nästan klippkort på akuten ett tag och plåsterlådan fick stå framme för jämnan.
Trött.. säger du. Ja, men det är ju inte så konstigt i den här förbannade kylan man får ju inte lust med någonting. jag tror kroppen säger åt en att gå i ide.

Kram Lisa

Sjabbig men chic sa...

Du köp blutsaft eller järnsaft som det också finns nu på hälsokosten.

Kram igen Lisa

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Dom är goa dom små liven! :)

Lider med dig och tröttheten!!!

Jag är också så trött så det bränner inder ögonlocken. Lillkillen är sjuk och har sovit illa...känns som att något är på gång inom mig men inte vill btyta ut! Ush!

Ha en skön helg!

Kram Sanna

Ps. Kolla in hos mig jag har fixat ny bakgrund...IGEN! Hahaha

Vardags-mirakel sa...

Hej, jag var också trött så jag mådde illa i eftermiddags, så jag tog en Ipren och en tupplur på sängen.Det gjorde susen så nu orkar jag vara social ett tag till.Kram Eva.