lördag 7 februari 2009

Skotta snö....

Skotta snö när det snöar är som att torka sej i rumpan innan man har bajsat klart....
Detta var ett citat som min älskade make gav till en vän idag som har varit ute å plogat hela dagen trots att det har toksnöat... *skrattar*

Tycker själv att det är ett väldigt taladen uttryck! ;)

Har precis pratat med min vän Widénskan som talade om att det spöregnade nere i Göteborg, det är vid dessa tillfällen som jag njuter av Jämtland.
Här är det bara till att klä på sej å gå ut i alla fall men hon har snart kommit ikapp mej då deras vår kommer så sjukt mycket tidigare än här.
Jag kommer som bekant ifrån sthlm vilket gör att min kropp å mina sinnen är inställda på att snön (om det har funnits någon) ska vara borta i mitten/slutet på mars å i april kan man börja ta fram vårskor å sånt....
Det är inte riktigt så här uppe i norr...
Har varit med att det har snöat långt in i maj å jag minns när svärmor Ulla fyllde år (hon fyller i slutet på maj) då var det så kallt att Mannen gick omkring i skoteroverall...
Men iof brukar den fantastiska vårvintern väga upp detta å förra året var jag så sjukt sugen på blommor i rabatten att jag skottade bort 1,5 meter snö för att solen skulle kunna komma åt...
Iår finns där inga blommor då någon form av gnagare hade ätit upp halva rabatten...

Hastigt å lustigt tog idéerna för bloggande slut så nu tror jag att jag säger god natt!

Mu för nu;)

8 kommentarer:

Skomakartummen sa...

Gillar din mans citat he he.. kram sari

Angelica sa...

Jo, men på Mallorca regnar det! Usch... Men det ska bli sol, strålande sol kommande vacka;D

Barnen och jag kommer att busa på terrassen varje dag!

Många kramar

AngelicaE

Malina sa...

Vi skottar också, eller rättare sagt Peter... Han har också hunnit köra traktorhel...et i diket... Det är lördagsnöjen det!!! Ring mig när du kommer hem så bestämmer vi date. Kraaamen!

Marie sa...

Bor i Norge, och här skottar vi också snö - mycket och ofta. Men visst är det vackert med snö, och varje årstid har väl sin charm.

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Hallu mamma muuuu!

har du sett att jag lyckade lägga in en video?
Det var ju inte ens svårt...!Hahaha
Lätt att vara kaxig i efterhand!
Tack gulliga du för att du tar dig tid att hjälpa mig när jag inte fattar!
Puss och kram till dig!
Hoppas att du haft en mysig Lördagkväll!
Det har jag haft...och den är inte slut än...nu hoppar vi ner under täcket...fniss!
Godnatt!

Sjabbig men chic sa...

Hahaha! Hälsa din man att det där var det bästa jag har hört på länge och att citatet är snott från och med nu!

Kram Lisa

Anonym sa...

hej bra citat från mannen ha ha ha

Ingela la la sa...

Vilket citat, mer talande går nog inte att få.. *skrattar*

Kram