måndag 2 februari 2009

Upp... eller ner... upp eller ner....

Foto: Privat
Härmodagen låg "min" (är egentligen barnas Mu men jag har fått låna den...) lilla kossa i trappen å jag kunde inte låta bli att ta ett kort!
En mer passande bild till Mamma-Mu finns inte...
Ena stunden känns det som att jag är på väg upp, för att nästa stund känna att jag är på väg ner...
Skit jobbigt å aldrig liksom komma i balans...
Att sedan Mu vänder rumpan (Läs: arslet) till är ännu mer passande!
För det är just det jag håller på med! Jag vänder rumpan (Läs: arslet) åt allt som tar min energi!
Alla tråkiga blickar som man kan få under dagens lopp eller tissel å tassel här å där.
Växte ifrån sånt i högstadiet men märker att folk i min närhet inte har gjort det...

Vad är det som får vuxna kvinnor till att bete sej som barnrumpor???
Nej som sagt Mu vänder arslet till å detta arsel är inte å leka med storleksmässigt så några problem i framtiden med energitjuvar det tror jag att jag ska slippa... *ler*
Däremot njuter jag av alla positiva kommentarer här på bloggen samt alla underbara bloggerskor/bloggare som jag följer!
Å bara till er lägger jag här ut ett litet bildbevis på att jag faktiskt bakade saffransbullar å pepparkakor sista helgen i januari... *ler*

Foto: Privat

Foto: Privat

Nej nu ska jag upp å måla takbräder.... Kul... Super kul... Ja dom första 7.... Har kommit förbi det roliga... Hmmm...

Hoppas på en toppen dag imorgon till samtliga!

Mu för nu :)

8 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Det är riktigt Mimmi vänd rumpan åt dem bara och lägg av en riktig brakare för att riktigt understryka vad du tycker om dem!!
I och för sig så kanske det blir ännu mer tissel och tassel då men det kan det vara värt bara för att få se minerna!;)

Kram Lisa

Vardags-mirakel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vardags-mirakel sa...

Hejsan,jag håller på dig!Skit i de som inte har något bättre för sig än att tissla och tassla. Ha en bra kväll, kramar Eva :0)

Jessica sa...

Jösses vad sugen jag blev på bullar! De ser helt otroligt goda ut!
Låter som du är förbannad, haft en dålig dag??
Ibland verkar det som folk har så mycket åsikter och så lite väsentligheter att bry sitt huvud med! (Vi har en granne som är helt rubbad i huvet´).

Har ju läst hos dig också ett tag, så jag tyckte det var dags att jag la till dig på min lista...

Hoppas du får en bra vecka i alla fall!
Kram
Jessica

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

Helt rätt, sådana fasoner har man ju växt ifrån.. och vilken söt bild på lilla Mu, Ha en bra dag,

Kram

Anonym sa...

Hej tjejen :) Du är bättre än alla andra. Du är en underbar person.

Ha en skön vecka.

kram Veronica

Malin Winbladh sa...

Oj vad det såg gott ut...
Hälsar
/Malin

Isstjärnor i fönstret sa...

Vilka underbart härliga bullar!
Ja håller med, gör som lilla Mu!
//A