måndag 9 februari 2009

Måndagen är så gott som avklarad!

Tänka sej va att jag nu har jobbat två måndagar i rad?!
Helt underbart!
Men i morse kom sonen ner och var hes och sa: "Mamma! Idag blir jag hemma, varför det? (Man hinner aldrig fråga varför för det gör han åt en...) Jo för jag låter så här i halsen : Krax krax"....
Hmm... Nu är det ju inte fullt så enkelt att man kan vara hemma bara för att man låter lite "krax krax" i halsen fick han till svar å döm om min förvåning när han köpte det å gick å klädde på sej?!
Ja undrets tid är inte förbi alltså!

Dagen som sådan har varit bra om man bortser från alla skottasnö-puckon!!! Ja jag menar inte alla å jag har självklart förståelse för att det har varit långa och jobbiga pass nu när det har kommit så vansinnigt mycket med snö men va faan????
Hur tänker man när man lägger två gigantiska snöhögar på varsin sida av vägen i en korsning????
Jag som då ska ut på denna väg som förövrigt är en 70 väg har ingen som helst syn å vare sej höger eller vänster!
Direkt livsfarligt!
Det är inte det att jag klagar ofta på dom som plogar för det är ju inte jag som måste kliva upp mitt i natten å köra bort snön men när det kommer till såna här direkt farliga saker då blir jag vansinnig!
Höll givetvis på att smälla själv i eftermiddags då jag skulle hämta kidsen... Kul??? Nej inte direkt!

Men men... kvällen har gått åt till att "snygga till" lite på bloggen!
Har tagit bort gamla tävlingar å lagt till nya...
Roligt tycker jag! För att inte tala om alla fina bilder som gör såååå himla mycket för bloggens utseende. (tycker jag i alla fall)

På tal om snö....
Alltså igår när vi kom hem från stugan, där det förövrigt har snöat konstant vilket har lett till att vi har skottat snö i omgångar, så hade det snöat bra mycket mer här hemma...
Vilket vi märkte när vi kom hem!
Jag hade snö upp till knäna när jag skulle ta mej fram till farstukvisten!
Å Passaten (Läs: skitbilen) som hade fått stanna hemma såg hel mysko ut med 40 cm snö....
Som tur var såg vi när vi svängde in på gatan att en av Mannens kompisar i området ovanför oss hade lånat hem en liten pytte pytt traktor så han kom ner å hjälpte oss bort med snön!
Alltså det är så mycket snö så när jag sitter vid köksbordet å tittar ut ser jag inte om det kommer några bilar då det är ca 40-50cm snö på broräcket å balkonglådorna....
Ganska skönt faktiskt!

Nej jag ska nog ta min huvudvärk å festa till på en värktablett å gå å knoppa!
Tidig kväll! Ja men så har jag sjukt ont i huvudet oxå!
Tänker på Magdalena Graaf (hoppas jag fick rätt syster nu...) varje gång jag får ont i huvudet nu... Har ganska ofta ont men det säger jag inte så högt så någon hör....

Ja men hej då för ikväll!
Mu för nu ;)

1 kommentar:

Malina sa...

Gulliga lilla du, se över huvudvärken. Inte för jag tror att det är som med MG, utan mer för din skull... Livet är så mkt lättare utan huvudvärk!!! Sus gott!