tisdag 10 februari 2009

Drömmar... vad betyder drömmar egentligen?

Alltså imorse när jag vaknade av den där jäkla väckerklockan drömde jag något så konstigt att jag var tvungen att fundera på det i duschen en stund...

Jag drömde att jag var på fest med jobbet å skulle av någon anledning följa med en av killarna hem, väl hemma hos honom visade det sej att han bodde i en inredningsbutik????
Kunde givetvis inte hålla snattran så jag frågade hur det var möjligt att verkligen bo å leva i en butik????
Jo det gick fin fint det!
Konstig butik var det oxå för först var det fantastiskt vackra saker överallt, sånna saker som man bara vill ta hem utan att titta på prislappen.... Sen helt hux flux låg vi ute (på varsin är väl bäst att säga.... *ler*) solstol å tittade på stjärnorna å helt plötsligt blev det jätte konstiga spår på himlen av flygplan å sånt....
Sedan gick vi in en sväng igen å då var butiken helt smockfull med djur???? I bur alltså?!
Kaninen å fåglar överallt!
Mitt i detta säger denna kille att han ska visa mej hur han gör egen keso (????), jag minns att jag tänker att nu tar han banne mej fram en get snart å ska mjölka den men icke!!!
Han gick å började plocka några konstiga frön som han skulle göra keso av... Hmmm undrade jag... Vet han inte att keso är ost???
Där ringer väckarklockan!
Fattar ni hur förvirrad jag var när jag gick ner för trappen å in i duschen???

När jag väl hade duschat färdigt skulle jag ut i hallen å hämta hårtorken men det var liksom lite motstånd när jag öppnade dörren... Så givetvis tog jag i lite extra å vem stod inte där på andra sidan dörren å tog sej för pannan??? Jo den smygande sonen givetvis....
Oj oj.... Han smög enbart för att jag inte skulle bli rädd... Ehh... Tack kanske?!

På tal om denna son... Igår kväll när jag låg i sängen å kollade på tv hörde jag hur något av barna gick upp på toaletten... Tyckte dock att det tog en sån lång tid så jag gick upp för att kolla om allt var som det ska...
Döm om min förvåning när det är en naken liten kille som kommer ut från toaletten å travar raka vägen in i sitt rum å upp i sin säng å säger bara lite så där i förbifarten att han var kissnödig men att han måste gå å sova nu för han var så trött?????
Ehhh.... Där hade ju jag hunnit ladda för värdens strid om att han ska/måste sova i egen säng å så bara travar han förbi så lycklig så.... Å vart pyssimasen hade tagit vägen det vet jag inte men när jag bonkade dörren i huvudet på honom i morse var i alla fall pyssimasen på????

Knepigt!

Mu för nu ;)

5 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Vilken drö! Häftig ju. Var killen snygg?;)
Synd att du vaknade jag skulle ha velat haft en fortsättning på den där kesotillverkningen.
Vilken gullig liten kille va. Eller storkille. Upp på toan och tillbaka till sängen. Reder sig själv liksom. Och dumma mamman slog dörren i huvudet på honom!;)

Kram Lisa

Lallis - liv och leverne sa...

Oj vilken dröm. Ibland har man ju tur. *s*
Ha en fin kväll vännen.Fast.. timmen är ganska så sen så ha en fin dag i morgon också. Men jag kommer säkert in under den dagen:)
*Kram Lallis

Malina sa...

Seriöst Mimmi, är det du som är skaparen av alla McDonalds reklamsnuttar på radion? "Vakna på McDonalds!"
Shit, glömde salvan till dig på jobbet. Är det försent att ta det på torsdag? Sus Gott!

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken dröm, inte visst jag att du *längtar* efter keso tillverkande män. Din man kanske kan lära sig...
Man får inte dänga dörrar i huvudet på barn i pyssijamas eller vad ni kallade det.gosingen fixade toa och sänggående.
Kramar Marie

Bloggullet sa...

Som jag skrev för ett tag sen i bloggen så drömde jag att jag blev uppvaktad av en efterhängsen Martin Stenmark, som ville bjuda på öl.;0)
Det var trist att vakna.
Kramar