lördag 7 februari 2009

Underbar dag, härliga inköp både till mej själv å hemmet...

Snö snöööö å åter snööö.
Men härligt härligt!

Vilken fantastisk dag vi har haft idag!
Natten har varit bra men kall.... Sov med tjocksockor å tröja, två täcken å en filt...
Mannen tyckte dock att det var jätte varmt men så sov han brevid kärnkraftverket oxå... (Läs: sonen).
Vaknade runt 8 tiden å åt en "bo i stugan frukost"... Kokt ägg, polarkaka med leverpastej å gurka!
Å mitt älskade te!!!
Då jag fick en ny te-bryggare för några år sedan tog jag med den gamla hit till stugan! Det bästa jag har gjort!
Innan försökte jag överleva dagarna här på påste men nu kan jag dricka riktigt te å må bra hela dagen!
Efter frukost klädde vi på oss å gav oss ut i snön. Det hade säkert kommit närmare två dm nysnö inatt!
-15 grader å en massa snö! Härliga tider!!!!
Mannen fixade en pinne till Doris å kastade ut den i snön.... *skrattar*
Har ni sett en simmande hund någon gång??? Simmandes i snö alltså?
Å så lycklig som hon var när hon hittade igen pinnen! Å för att inte prata om stolt.
På tal om stolt....
Mannen har precis tagit fram en riktig pang.... Som sonen har fått på sej på ryggen.... Pangen är så tyng att han nästan ramlar bakåt men som han ser ut i ansiktet....
Är inte förtjust i vapen överhuvudtaget vilket har resulterat i att sonen äger enbart två pangare...
Ja då hade jag lyckats kollra bort mej själv ifrån ämnet....
Jo just det...
Efter att vi hade varit ute en sväng släppte vi in Doris å for på byn!
Handlade en massa fina saker hos Caroline på VDLN Design, kommer lägga ut bilder på detta när jag kommer hem för här i stugan tar det alldeles för lång tid...
Sedan var vi till Ekbergs!
För er som har varit i Vemdalen å inte besökt Ekbergs... Ni har missat något!!!!
En butik som säljer det mesta i frilufslivsväg!
Å till humana priser å en fantastisk service!
Snacka om att man känner sej som en VIP-kund varje gång man handlar där!
Själv var jag i stort behov av termobyxor!
Å givetvis fanns det hos Ekbergs! Å i min storlek! Det trodde inte jag med tanke på hur bred om baken jag är... Å för 400 pix!!!! Som hittat!
Efter det blev det en tur till Vemdalsskalet där de oxå har en ny inredningsbutik!
Hur mycket som helst finns det där men till betydligt högre priser än vad jag är intresserad av att lägga...
Pizza på byn beställde sonen till lunch å nu ska vi lyxa till det med kokkorv med bröd å räksallad! Det är lördagsmiddag det... *skrattar*
Var ut en sväng på eftermiddagen med Doris så nu sover hon så gott i soffan...
Hon sprang å grävde å simmade i snön så tungan hängde på henne...

Nehe.... Om jag skulle ta å kolla runt hos er andra lite kanske?!

Mu för nu ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kikar in här för första gången. Trevlig blogg! Visst är det härligt med snön som kommit :)

Kika gärna in hos mig! Skriver om vårt stora projekt att göra om en gammal folkskola till pensionat