fredag 6 februari 2009

Datorn är med.... *ler*

Sitter å smuttar på en virre i stugan, hunden är väl inte riktigt på det klara med vart hon ska vara men imorgon är det fixat.
Kan meddela att vi har en "stads-hund" som Mannen döpte om henne till när han var ute å gick med henne.... *ler*
Doris, tillika namnsdagsbarn, är sjukligt mörkrädd! Känner mej inte ett dugg tryggare bara för att vi har henne när vi är i stugan...
Trodde att det skulle vara mer snö här än hemma men så är inte fallet.
Ok det är mycket snö men ungefär lika mycket som hemma!
Blev lite besviken för förra året vid den här tiden hade vi en jääättte hög med snö på parkeringen som jag bokstavligen simmade ner för.
Både jag och Doris simmade å barna rullade ner för högen, i år är den bara hälften så hög...
Ok att vi kommer att hitta på något att göra i snön men ändå, liksom....

Vet inte om jag berättade det men tanken var att vi skulle ha haft med skotern idag men Mannen var ute å åkte skoter igår kväll så nu vill den inte vara med någe mer... Står hemma i någon annans garage å känner sej säkert väldigt väldigt ensam... :(
Å jag som hade planerat att åka upp till Skalstoppen, ny restaurang uppe på fjället som min vän Marita äger och driver.
Ja jag kommer ju inte göra som alla andra åka kabinbana upp!
Aldrig i livet!
Så vi får väl se vad vi kan göra imorgon...
En sak vet jag i alla fall... Jag ska besöka VDLN Design då jag och Mannen fick presentkort där av svärföräldrarna när vi fyllde år förra året.
Är det så att Ni kära vänner har "vägarna förbi" Vemdalen är detta "the place to visit"... *ler*
Caroline har fått in jätte mycket nytt som ska kännas å klämmas på!
Nehe....
Mannen har dukat upp lite "fredags-mys": Salt och Vinäger Chips, Schweizernöt å en påse bilar.... Vad tror ni om detta???

Ha en toppen helg allihop!

Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Låter som en perfekt fredagskväll och en perfekt plan inför helgen trots skoterhaveri och snöbrist!

Kram Lisa

Malina sa...

Så du gillar virre... annars lät det jätte mysigt. Själv tog jag ett gl eller två rött. Firade Rut! Tack för hjälpen m bloggen Mimmi. Vi kan väl styra upp en träff till veckan för att "snacka lite affärer". Hälsa Mannen och kidsen!

Malin Winbladh sa...

salt och vinäger är min favorit! det blir Ramundberget för oss i år!
Hälsar
/Malin

Anonym sa...

ha det så gott i snön o hälsa vemdalen från mig kram