torsdag 19 februari 2009

Kvällen igår kommer att få konsekvenser...

Hmm... I detta inlägg kommer det att handla om skitsaker! Bokstavligen!
Men först vill jag bara berätta vad jag gjorde igår.
Jag var på ett föredrag hos min vän Malina som har bloggen Livet med Rut!
Malina pysslar med något som heter Kvantmedicin och har behandlat mej i ett par år för mina hmm... vad ska vi kalla dom... "krämpor?"
Super häftigt är det i alla fall!
Å att det fungerar är det ingen tvekan om!
Rekommenderar detta både varmt och starkt!

Igår kom mitt "kackande" på tal... Ok jag är fullständigt öppen å ärlig med er nu men att göra nr2 är liksom ingen lek för mej...
Det kan gå flera dagar emellan varven om jag har otur men nu nu ska det minsann bli ändring på detta!
Har fått en rejäl "rensnings-kur" som jag ska köra en tid framåt...
Ja och för er som tänker steget längre... Jajemensan dessa piller som jag ska äta är givetvis laxerande...
Jag kommer alltså att gå omkring som en vandrande krutburk...
Ska ta första pillrena imorgon å hoppas att det värsta har gått över under helgen!
Tanken är även att jag så småningom ska sluta med mjölk, mjöl å socker...
Yeah right!!!!
Jag som kan dricka 1.5 liter mjölk på en kväll bara för att det är gott... Hmm....
Självklart lovar jag att göra mitt bästa, har till och med tagit mitt älskade (svarta) te utan mjölk idag... Å så har jag inhandlat havremjölk så om någon där ute har några bra tips så tas dom tacksamt emot... :)
Sedan måste man tydligen dricka mycket vatten under denna kur, jag ska dricka minst 2.5 liter vatten om dagen!
Detta har jag dock gjort idag vilket har resulterat i ett evigt springande på toaletten samt en kluckande känsla i kroppen å funderingar på hur vattenskalle syns... *ler*

Resultatet av detta kommer bara att bli bra. Skit bra för att vara lite "lustig"... *ler*

Var ju inte ute så himla sent igår men det känns ändå!
Slocknade på soffan innan detta igår kväll, mest i förebyggande syfte å har givetvis sovit i soffan efter middagen idag å skulle lätt kunna gå å lägga mej nu!

Ja så har jag haft det i alla fall... Ska ev ta ett bad nu eller lägga mej i soffan....
Vilken skillnad det har blivit här hemma när barna har börjat å hjälpa till! Framförallt med tvätten!
Härliga tider!

Mu för nu ;)

13 kommentarer:

Vardags-mirakel sa...

Lycka till med...ja vad säger man, hihi du är ju för rolig!Ha det så bra, kram Eva.

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

Hoppas det "löser" sej.. hihi

har tyärr inga råd, än att inte dricka så mycket mjölk.. suck.. inge kul, jag tillhör också dom som kan dricka hur mycket som helst. Tyvärr råkade jag bli laktosintolerant, och laktosfri mjölk är inte god, när man är van vid vanlig. suck..

Lycka till

Kram Mia

Malina sa...

Men du är väl för roligt Mimmi! Go girl säger jag, du vet var jag finns för uppmuntrande ord och ev om du behöver tips!

Kraaamen!

Sjabbig men chic sa...

Men det fattar du väl att det är för att du dricker så mycket mjölk som du är hård i magen?! Eller hur?
Men kanske att den där kuren också hjälper till. Jag blir nyfiken vad hon håller på med för något. Säkert något jag behöver, för jag behöver allt. Ska kolla in hennes blogg i helgen!

Kram Lisa

Marie//Tekla Maräng sa...

Hehehe jo jag dricker laktos fri mjölk, ska kolla upp vad den heter så återkommer jag om det.
Lycka till med den *skitsaken* man mår ju klart bättre när sådant funkar.
Jag har en liten utmärkelse till dig på min blogg.
Kram:)

Anonym sa...

hej
hhehe ja du har ett fullt liv hemma hos dej. Att inte kunna göra Nr2 som du säger är helt galet...

jag har ett litet ordspråk...

Den som tycker att älska är skönt....har aldrig varit riktigt skitnödig


kram

Brunkullan sa...

Jamen ha en skit-trevlig helg då;)..hehe..

Men det är säkert nyttigt. Nått vi alla borde göra. En rejäl urrensning av kroppen emellanåt.

Jag är också storkonsument av mjölk. Dricker kaffe, men då måste minst hälften vara mjölk:)

Och jag önskar dig verkligen en trevlig helg:) På riktigt!

Susanne

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Kvant medicin är väl kopplat till en dator? Har varit med om det själv!
Jag har en tendens att funka som du vad det gäller magen.
The har jag slutat med helt efersom jag med åren lärt mig att det blir MYCKET sämre av det. Mjölk är lite samma sak.
Själv har jag för några år sedan lärt mig att äta fil och musli.
Vet inte om det är det men peppar peppar så är jag väl fungerande i magen! Lite kaffe så blir det sprutt! =)

lycka till!

Kraaam Sanna

Anonym sa...

Haha , ja du ser :D

Tack kul att du gillade den. Rosa är vår!!

Kram

♥ cloudberrie ♥ sa...

Låter som en dunderkur ;)
Ja urk, min mage är likadan. Så jag undviker allt mjölig, mjölkigt & vitt på alla sätt. (vilket skitsnack ;)

ha en toppendag!
KRAM från Eva

Angelica sa...

Hej har någonting till dig på min blogg som kanske kan hjälpa;D

Många soliga kramar

AngelicaE

Ingela la la sa...

Det är lite så att jag undrar vad för konsekvenser det blev nu när du inte har gett något livstecken på några dagar..
Ha en bra kväll!
Kram Ingela

thebromanders sa...

Låter väldigt intressant!! Själv har jag också haft problem i den ändan, om man säger så:) Hård i magen alltså. Slutade med mjöl. Gjorde en enorm skillnad! Mjölk tror jag säkert kan vara en bov. Särskilt om du dricker såpass mycket. Sen har jag börjat med nånting som är SUPER! Psyllium seeds heter det. Vet inte vad det heter på svenska?? Det är fiber. Tar en tesked eller två i ett glas vatten varje dag. Magen är i kanonform!! Ska bli kul att se hur dina "piller" funkar! Lycka till! Och lycka till med att försöka sluta med mjölk, mjöl o socker var det va?? Sockret har jag också dragit ner på betydligt, gör stor skillnad är jag säker på... och mjöl äter jag verkligen också väldigt sällan. Man vänjer sig, o hittar andra alternativ. Går lättare tycker jag om man inte är FÖRBJUDEN att äta, utan man tänker att om jag känner att jag bara måste, så kan jag! Då går det rätt bra att hålla sig. Uj, vad jag blev långrandig. Förlåt...