måndag 22 november 2010

Fina vänner är det bästa som finns!

Dagen igår var verkligen toppen, tills barnen åkte hem till sin pappa... Det blev alldeles för tomt och tyst...
Gjorde som jag nästan alltid gör när jag mår dåligt, på började en storstädning, denna gång av övervåningen av detta underbara hus som jag bor i.
Sen tog liksom luften slut, orken dog, glädjen försvann...
Halsen värkte, hostan tilltog och livet kändes med ens bara som pyton...
Jag kände mig verkligen som ensammast i hela världen!

Tvn fick stå avstängd, bestämde mig för att ta mig i kragen och passa på att plugga lite, utnyttja situationen liksom men det gick inte.
Koncentrationen fanns inte och ju mer jag läste desto mer svävade jag bort i mina egna tankar, är det så här det kommer att vara nu?
Barnen åker och jag gråter?!

Gjorde även ett försök till att vara "teknisk", försöker lära mig min telefon... Något som jag har varit men inte behövt att vara på ca 12 år vilket har medfört att jag är helt lost nu...
När även det gick fel då gav jag upp!
En stund senare ringde dock telefonen, nu med en helt annan ringsignal än min "lilla-snigel" och jag började le igen!
Tänk vad några ord från en annan människa kan göra mycket för det egna välbefinnandet...
Och tänk vad otroligt härligt det är att höra en man fnittra!

Jag är lyckligt lottad som har så fina vänner i min närhet! Nya som gamla, jag är er evigt tacksamma för utan er skulle det se helt annorlunda ut för mig!

Jag kan även meddela att nu har jag gått in i tävlingen mot mus-samhället...
Laddade en mus-fälla med gelé igår och det fungerade utmärkt.
Har hört att man ska/kan använda jordnötssmör men gelé - svartvinbärsgelé- fungerade super bra!
Så nu står det Doris vs Mus-samhället 3-0 och Mimmi vs Mus-samhället 1-0

Tog mej en slurk med hostmedicin i går innan jag la mig och sov som en stock till 10.15 idag!
Tror jag mår bättre idag än igår, härlig känsla!
Kommer hålla mej hemma tills på onsdag då jag måste vara på skolan, har ju en hel del att se fram emot denna vecka och då måste jag ju se till att jag är frisk :)

Mu för nu ;)

Inga kommentarer: