söndag 7 november 2010

Jag tänder ljus för de jag har förlorat...


Foto: Privat

Jag tänder ljus för de jag har förlorat under året.
Jag har tänkt ganska mycket på att det finns många olika sätt att "förlora" någon på.

Det gör mig ont när jag tänker på de två som inte finns med oss på denna sida längre.
Jag tänker ofta på Er, gråter lite grann och tycker att livet känns fattigare utan Er!!!!

Sedan kan jag inte komma ifrån att jag "förlorar" människor omkring mig på grund av den situation som jag befinner mig i, det gör också vansinnigt ont däremot lägger jag ingen värdering i det annat än att det gör ont!

Att det dyker upp nya och "gamla" vänner i ens liv under dessa stunder som man har ont, människor som gör livet lite roligare för stunden, gör att det blir lite lättare att andas.
Till dessa människor känner jag en enormt stor tacksamhet och glädje för att jag, på ett eller annat sätt, får vara delaktiga i deras liv!

Fick detta i ett mail häromdagen:
"Det är som mörkast strax innan gryningen. (Tyvärr så är det alltid så att när man tror att botten är nådd så kommer alltid någon med en spade och hjälper en gräva...)

Sant så sant! Tror hela tiden att botten är nådd, nu kan det inte bli jävligare än så här men så blir jag motbevisad hela jävla tiden!!!!
Snart tar jag den där förbannade spaden och trycker ner i halsen på någon!

Nu jävlar börjar klättringen uppför! Det räcker nu!

TACK!

3 kommentarer:

Nina sa...

Jodå jag lovar det kan bli ännu jävligare än det du befinner dig i nu..mycket värre än du anar.

Mamma-Mu sa...

Oj!
Jag vet ju inte ens vem du är, du som kallar dig Nina.
Men du verkar ju veta mer om mig än vad jag skriver här på bloggen för att kunna kommentera så här...

/Mimmi

Nina sa...

Aj!
Verkligen inte meningen att du skulle tolka mina ord på det viset, var kanske otydlig?
Jag har också varit långt nere i skiten, mycket långt (låg apatisk i sängen i närmare ett halvår och läkare och psykologer gjorde allt för att jag skulle återkomma till livet-har inte så mycket minnen av tiden eftersom jag var så pass sjuk)
Fastän jag var så pass sjuk så vet jag att det finns dom som har haft det ännu jävligare, har mått ännu sämre än vad jag gjort..

Vad jag menar är att hur dåligt man än mår, och hur dåligt man än har det så finns det värre ändå, ex mista ett barn tex.

Och nej, jag vet inte mycket om dig, jag är bara en medmänniska som läser din blogg that`s it!
Verkligen inte meningen att såra dig på nått sätt, hoppas du förstår hur jag menar?