lördag 20 november 2010

Känslomässig berg och dalbana

Startade dagen några timmar tidigare än vad jag hade tänkt mig då Doris gick in i ringen å fullständigt körde över sin motståndare Mr Mus...
Jag har fått in möss i huset som jag bor i...
Det stör mig inte så himla mycket, har aldrig haft problem med små möss, det är dom stora råttorna som jag kan tycka är hyfsat äckliga, främst kloakråttorna!
Dessa har man ju stött på några gånger! Uäck!
En gång (lite som "det var en gång...) hamnade jag och en kvinna till i en tunnel mellan Fittja och Masmo i Stockholm, jag på cykel, kvinnan gåendes, vi blev nog båda överraskade av regnet som kom.
Vi valde att stanna kvar i denna tunnel en stund till denna skräckens råtta hade tänkt samma tanke!
Jisses så stor den var! Som en mindre hund! Och när fanskapet började gå emot oss och väsa ja då spelade det ingen roll om det hade regnat golfbollar, vi drog fortare än kvickt!

Men dessa små värnlösa möss som har bestämt sig för att hos Mimmi där kan vi bo i vinter, dom är ju bara små, söta å piper så där litet, försynt pip piiip pipellipip, typ...

Sen har jag ju sett Ratatouille vilket inte för saken bättre...

Ja ja... Doris vs Mussamhället 3-0...



Sen kom dippen... Har nog mått alldeles för bra i ett par dagar... Ställde mig i duschen å lät tårarna rinna, hoppas på att det är hyfsat ljudisolerat...
Sen var det bara att ta på sig masken för ansiktet och åka upp till Ås där det var någon form av företagar-dag med seminarium, dottern sjöng med kören och sonen spelade "Tuffa Viktor"...
Träffade dock underbara vänner som jag fick en god pratstund med!
Det hjälpte!

Sedan har vi fått en ny medlem på gården här där jag bor :) Storken har landat!
En helt liten bedårande färsk liten människa har vi träffat idag!

Som sagt! Idag har känslorna åkt berg och dalbana...

Mu

Inga kommentarer: