torsdag 4 november 2010

Giller i huvudet...

Igår hade jag en diskussion med en vän, ja jo jag måste nog erkänna att jag kallar denna person för vän, om religion och sånt...
Jag nämnde lite hur jag ser på det hela med Universum å så och fick till svar: " så då är du en New Age tjej alltså"...

VA?! Finns det ett namn på vad jag är?!?!?!?!

Googlade givetvis på New Age snabbt som ögat, gick in på Wikipedia och läste...

Men vänta nu?!
Mycket av det jag "tror på" står ju precis där!
Bland annat nämns författare vars böcker jag har hemma men inte hunnit läsa än...

Men gisses! New Age... hmmm....
Å jag som trodde att jag var ganska unik i mitt sätt att tycka, tänka, känna å så finns det en himla massa fler som tycker, tänker och känner som jag!
Ska jag känna mej trygg i detta eller vad?

Nej detta krävs mer kunskap om!

Ser dock fram emot att få mer kunskap om detta! Ser fram emot det jätte mycket och hoppas att redan nu på lördag få utbyta tankar och idéer, frågeställningar med goda vänner!

Ett mycket funderande mu för nu :)

Inga kommentarer: