söndag 13 mars 2011

127 Hours - 127 Timmar

Jag var på bio igår kväll, en syssla som jag faktiskt har saknat genom åren, har varit gift med en man som inte gillade att gå på bio för han satt ju så obekvämt...
Men jag gillar att gå på bio, jag gillar känslan av att bli uppslukad av den stora filmduken, jag gillar känslan när man går ur biografen då man fortfarande är lite uppslukad av filmen.

Igår var jag och tre personer till (eller totalt var vi kanske 10 pers i salongen) och såg på denna film:



Den är baserad på en verklig händelse där en killes fastnar med ena armen under en sten ute i den "öde vildmarken", så får man följa hans frustration till att först inse att han faktiskt sitter fast och försöker komma på olika sätt att ta sig loss tills han tillslut inser att han måste kapa av sin egen arm... Hmm.... Då blev det lite väl magstarkt...
Satt vid flera tillfällen och blundade samt kikade genom fingrarna.
Konstigt egentligen då jag bara för någon vecka sedan såg en "hemvideo" där ett par män sprängde sig själva, på den filmen var det ganska många närbilder...

Ja ja, jag hade en toppen bra dag igår trots att barnen inte var hos mig.

Blev bjuden på spontan fika hos bästa Malina, satt ute i solen och läste ur Ozzy-boken, tränade lite... Hade himla mysigt helt enkelt och avslutade kvällen med bio i super trevligt sällskap!

Jo just det... Fick upp två kartonger med kläder som jag hade lagt undan i torsdags och valde igår att prova dessa kläder så ipps vipps har jag ju i alla fall 4 par nya jeans samt några skjortor osv...
Shit vad jag har dålig självuppfattning!
Fattar inte att jag inte är storlek 46 längre...

Dagen idag är väl i stort sett oplanerad som det ser ut just nu...
Solen skiner så jag ska ta på träningskläderna för att ta mig en sväng med Dum-Doris, sen har jag ju, givetvis, en massa måsten som måste göras men jag har ju obegränsat med tid så jag känner absolut ingen stress!
Härlig känsla!

Så bästa dagen till Er därute!
Sänder även lite extra kärlek och värme till min vän Malina idag, känns som att det har varit nog för henne nu.... Nu sänder jag ut lugn och harmoni som en beställning till Universum för dig Malina!!!! <3

Mu för nu ;)

Inga kommentarer: