söndag 6 mars 2011

Första natten med magsjuka avklarad i det lilla röda huset...

Jo då... Efter att ha fått sovit en sisodär 3,5 timme kom sonen in till mig och la sig, sen gick det väldigt fort...
Inom en halvtimme hade han kräkts ner det mesta av sängen...
Stackars liten och han vet själv vad det berodde på...
Han hade haft en mardröm där jag och pappan till barnen satt på ett flygplan och så hände det något med oss, det var därför han kräktes så hemskt.
Hmm....

Själv tror jag att det beror på godiset han tryckt i sig eller någon hemsk bacillur som gjorde ett besök i magtrakten.

Detta har ändå varit lite av min skräck, det här med magsjuka...
Oftast när barnen blev kräksjuk fick pappan till barnen ta hand om det "praktiska" då jag själv stod och hulkade över toaletten eller handfatet eller nått men nu är jag ju ensam och ska klara av även detta, lägg där till att vi "bara" har en toalett...
Men det gick bra!
Det gick jätte bra faktiskt, är riktigt stolt över min egen insats, ifrågasätter dock den lilla stund då jag stod i hallen och stäppande, visste inte riktigt åt vilket håll jag skulle för att hämta närmaste hink...

Efter en kräkning och sanering av sovrum sov vi gott resten av natten (?) och idag är han så där sjukt pigg som vanligt...
Jag undrar ja vad det var i magen igår...

Tror vi lägger om planerna för dagen och håller oss i vårt eget sällskap... Gärna ute då för solen lyser och värmer så gott, dottern har beställt fika ute idag så det blir det!

Mu för nu

Inga kommentarer: