tisdag 1 mars 2011

Äcklad... Jag blir så j*vla äcklad....

Alltså nu har det hänt en sak som jag har varit med om tidigare och jag blir så vansinnigt äcklad så jag nästan kräks!

För mig är det självklart att när man går på toaletten, oavsett i vilket syfte, stänger man väl dörren efter sig?!
Vid ett par tillfällen har jag "kommit på" män i min omgivning att så är inte alltid fallet...
Okej om man kanske bara har skjutit till dörren när du gör nr 1 men för faaaaaan stäng dörren helt om du ska göra nr 2!!!!!!!!!!!!!!

Det finns säkert mer än en anledning till varför du har extra ventilation på toa, USE IT!!!!!!

Sprida omkring bajslukt, baciller och allt annat äckligt runt omkring i huset?!?!?!?!
Nej jag blir så äcklad så jag håller på att kräkas!

Så blev det idag och jag var tvungen att gå förbi toaletten och valde då att (faktiskt) hålla andan...
Ja jag vet att detta kan verka lite skenheligt med tanke på att jag själv är utomordentligt duktig på att släppa en rejäl brakskit! Alltså VERKLIGEN duktig, men jag märker mer och mer att det är något som kommer mer sällan sedan jag blev ensamstående...
Jag vet oxå att jag inte gjorde så innan jag träffade pappan till mina barn, nu säger jag inte att det är hans "fel" på något sätt eller att det är fel över huvudtaget att släppa sig, fisa, skita, möka kalla det vad du vill, men jag funderar lite på att det kan ligga lite i ordspråket:
"Man blir som dom man umgås med"...

Men är detta en manlig grej eller är det även kvinnor som skiter med dörren öppen?
Alltså jag skulle nästan ha mer förståelse för att det "hände" om en kvinna "råkade" kabla med öppen dörr om det liksom kom som en överraskning, lite så där: "men se där ja... Bingo bingo liksom..." Men för en man... En man som står när han kissar gör ju en medveten handling när han sätter sig ner för att tömma arslet och gör således ytterligare en medveten handling genom att låta dörren vara öppen...

Ja nej men äcklad var nog dagens ord...

För övrigt har dagen varit så där alldeles toppen!
Hade en fantastiskt bra dag på Polisen, hämtade sedan mina underbara barn som har bott hos sin pappa i lite drygt en vecka, härligt när barnen börjar bråka om vem som har saknat mig mest... Hahhaaaaa
Kunde själv kora mig som vinnare i denna tävling med kommentaren:
"Ingen av er vinner för ni har båda varit inne i mig, dock vid olika tillfällen (som tur är) så jag vinner... Jag har saknat er mest..." Slut på diskussionen...

Middagen hade jag fixat redan i går, allt för att ta så lite tid från barnen som möjligt, efter maten (som för övrigt var det godaste som hade serverats tror jag.... Tja jag gör en killer-korvstroganoff....) klädde vi på oss och tog en promenad med Dum-Doris, träffade en vän och hennes två pojkar, sedan hem och bara mysa...
Känner mig trygg, hel i kropp och själ nu när mina barn är hemma :)

Mu för nu :)

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Ja jag håller med, stäng dörren!