torsdag 17 mars 2011

Vilket jävla tjat...

Tycker den där jobbiga människan som sitter på min ena axel och ständigt tjatar på mig om hur jävla duktig jag ska vara jämt kan hålla käften en stund!

Tror inte att jag orkar vara duktig längre, skiter iiiit!!!

Här sitter jag, hemma och jobbar på min rapport som jag ska göra på min verksamhetsförlagdautbildning även kallat VFU, "för det låter lite väl oproffsigt att kalla det praktik när man går på universitet" fick jag till svar när jag frågade varför det inte bara gick att kalla praktiken för praktiken...

Kanske är det så att även i detta fall handlar det om att räkna ord... *suck*

Om mindre än en vecka packar jag min väska och flyr denna del av landet, drömmer mig bort och längtar till jag packar mer än bara en väska.
Jag åker ner till min älskade "extra familj" i Göteborg och det ska bli riktigt najs!
Möta våren med öppna armar, för att sedan komma hem till denna pissverklighet med snö överallt!!!

Nej jag känner mina Sthlmstakter sitter i, jag vill ha vår nu!!!! Gärna några knoppar som kommer upp ur den blöta jorden.
Fatta hur desperat jag har varit tidigare år då jag har grävt fram rabatten från den meterhöga snön bara för att inse att solen inte når fram ändå... Pissnö.... Pissvinter...

Ja nu tjatar den där jävla människan igen...

Åter till rapportskrivandet.... *suckar*

1 kommentar:

Sofia sa...

Det där har jag också gjort. Fick för mig jag skulle bli lärare och började en termin. VFU:n fick mig att avsluta utbildningen men rapporterna var inget problem att skriva. Var på Jensens Gymnasium i sthlm och jäklar vilka inkompetenta lärare. De teg bara under både rasistiska påhopp och sexuella trakasserier som fösegick på lektionerna. Helt sjukt. Så jag hade mycket att skriva om. Men annars är det inge kul med rapportskrivning. Bla bla bla...