fredag 18 mars 2011

Så jävla nöjd å så lite Phil Collins....

Alltså shiiiit vad det blev bra i Dotterns nya rum...
Å vad stark hon är min lilla tjej!

I huset som jag bor i nu har jag två sovrum på övervåning, ett lite större och ett lite mindre, fram till för några timmar sedan hade jag det lilla rummet och barnen delade på det större, det större är förövrigt i direkt anslutning till en balkong i söderläge och utsikt ut mot Storsjön :)

Jag fick ju något tokryck i natt och bestämde mig för att nu skulle nog barnen "få varsitt" rum även hos mig, i huset som vi bodde i som familj hade barnen varsitt rum... Dottern hade till och med en "walk-in closet"....

Ja ja, men nu har vi gjort så här att Dottern har flyttat in i "mitt rum" här och jag har flyttat in i barnens rum vilket nu kommer gå under benämningen "sonens rum"...
Jag är ju enbart på rummet när jag ska sova så det spelar ju ingen roll om jag sover inne i Sonens rum om han inte har något emot det, vilket han inte hade.
Så inom loppet av en och en halv timme efter att vi kom hem i eftermiddags flyttade jag och Dottern...
Ut med 120's säng, in med 90's säng, ut med sängbord, in med pall, ut med byrå, senare in med skrivbord som Pappan till barnen kom upp med.
Det blev verkligen grymt bra!
Så nu har Dottern spenderat hela kvällen på sitt rum, vid sitt skrivbord som står vid ett fönster som vätter ut mot skogen och har en täkt framför...
Känns så himla härligt i kroppen när det blir så där bra som man har sett framför sig!

Jag är nöjd, barnen är nöjda, hunden är nöjd = GLÄDJE!!!!

Lägger ut en låt som jag tokgillar....



Mu för nu ;)

1 kommentar:

Camilla sa...

Härligt med lite förnyelse:)