tisdag 15 mars 2011

Obeskrivligt trött...

Jag är så galet trött så jag kommer gå å knoppa inom kort.

Har många tankar och funderingar som snurrar runt i huvudet, mycket handlar om framtid, barn, boende osv...
Men samtidigt tror jag att tröttheten beror på att jag håller på att slappna av i min livssituation på ett nytt sätt.
Det känns nästan som att jag har kommit in i en ny fas...

Det känns inte okej att vara utan barnen en hel vecka men det känns okej då jag vet att det fungerar hos barnens pappa.
Självklart kommer det att bli bråk, viljor som ska ställas mot varandra även hos pappan, sånt som jag gick igenom i höstas allt för att få till "ordningen" eller "rangordningen" för den delen när de är där, samtidigt kanske de (barnen) kan tycka att det är skönt att komma till mig där de redan har fått agera ut sina känslor, kanske kan få uppleva lite lugn med samma rutiner som innan...

Självklart fattar även jag att det kommer att ta lite tid för denna nya "familj" där de ska leva utan mamma, konstigt vore det väl annars, men samtidigt kan jag känna att det riktigt suger när jag hör att de rutiner som jag och barnens pappa gemensamt har kommit överens om inte följs...
Men men det blir ju inte mina problem sen :)

Det finns ju ett ordspråk som säger: "ger man lillfingret tar dom ofta hela handen"...
Tänkvärt, kanske?!

Nej jag är trött, trött på att bli besviken på människor i min "närhet", trött på att ha för höga förväntningar, trött på att bli sårad, trött på att bli arg så nu ska jag gå å sova och vakna utvilad, sänka mina förväntningar på mina människor runt omkring mig vilket kommer att leda till att jag blir mindre sårad vilket i sin tur leder till att jag blir mindre arg och går omkring och är glad!

För jag är ju egentligen en glad skit, har ju fantastiskt lätt till att skratta och jag tycker ju att det är sjukt kul att ha roligt.

Som i dag på praktiken då satt vi, Olof, Totte och jag och fånade oss genom att använda ordet pass i varje mening... Tog en halvtimme innan vi fastnade, det började med att jag sa att jag skulle komma ihåg att hämta ut mitt och barnens pass, fick till svar att det var passande och efter en halvtimme avslutades diskussionen med ordet älgpass... *skrattar gott*

Ja men ni fattar på vilken nivå jag är på när jag kan ha askul åt en sån grej, för jag blir verkligen så där bubblande i kroppen nu bara jag skriver om det...

Nej nu drar jag ner rullgardinen och går en trappa upp för att inta lopplådan.

God natt!

Inga kommentarer: