fredag 18 mars 2011

Van Halen & Survivor :)

Idag är en bra dag!

Ska snart åka och hämta kottarna som är på skolan och för ovanlighetens skull måste jag hämta dom tidigare än vanligt!
Är van vid att få en massa skäll för att jag hämtar dom "för tidigt" jämt men nu så har det tydligen ändrats för idag ska jag minsann hämta dom minst 1 ½ timme tidigare än vanligt.
Bra betyg tycker jag!

Resten av dagen ska gå åt till bus, mys, gotta och flytt av möbler...
Jojomensan kom nog på en sjukt bra lösning i natt när jag inte kunde sova, ville nästan gå in till Dottern på en gång och väcka henne, kolla om hon tyckte att det var okej, så som jag tänkte.
... vet inte riktigt om jag ska erkänna hur jag höll på i natt...
Jo men... eh... Jo jag blev ju så till mig att jag bara var tvungen att leta fram ett måttband, smyga in i barnens rum och mäta möbler för att sedan smyga tillbaka till mitt rum och mäta ifall "min plan" går i lås...
Och det gör den!!!!

Ska bli så himla najs å få till det i "mitt" lilla mus-hus (läs: lilla röda huset med vita knutar).

Så jag och barnen ska bära möbler ikväll! Så jäkla härligt!!!!!

Skickar även med lite måbralåtar i detta inlägg!

Dessa två låtar lyssnade jag mycket på när jag gick i högstadiet, det hela började väl när jag gjorde min prao på en segelbåt som heter Najaden, låg (då) precis nedanför Kungliga Slottet i Sthlm...
Jag hade önskat att få göra min prao-tid på en djuraffär så hur faan det kunde bli en segelbåt, det vete faan, men där hamnade jag i alla fall med störtsköna killar som bodde på båten, två av dom var bröder och kom ifrån Australien så engelskan fick sig en rejäl genomkörare...
Det slumpade sig inte bättre än så att jag fick jobba extra där några vändor senare det året.
Hade en fantastisk upplevelse när jag sent en kväll var ute på segling och det var alldeles stjärnklart och jag och Paul (tror jag han hette) klättrade upp i masten bara för att komma närmare stjärnorna *skrattar*

På dagarna spelades dessa två låtar skithögt i högtalarsystemet som fanns på båten, vi hoppades lite på att kungen skulle komma ut å digga, för nog hördes det upp till slottet, hände mer än gång att vakterna "diggade" med i låtarna :D

Lyssna, sjung, dansa, njuuuuut av musiken!!!!!





Mu för nu ;)

1 kommentar:

Camilla sa...

Vilka klassiker! Tack så mycket:)