fredag 21 november 2008

Dagens middag!

Här kommer på begäran från Widénskan receptet på dagens middag:

Kycklingfilé som "strimlas" å steks i stekpannan
Lyft ur kycklingen ur stekpannan, blanda ner 3 askar vitlök/örter mjukost med 1 grönsaksbuljongtärning samt vatten, tror att det ska vara någon/några dl vatten men minns inte hur många, kör på känn bara.... Detta ska alltså ner i stekpannan där all "sky" från kycklingen är... I mitt fall är det ingen sky kvar utan mest bränt men det fungerar ändå.
Lägg tillbaka kycklingen å låt det puttra.

Detta serveras med pasta, ris eller ugnsbakad potatis/rotfrukter.
Super gott, super enkelt. Fungerar lika bra med fläskfilé....
Behövs ingen extra krydda då det är mycket smak i buljongen.
Det blir ganska salt så jag brukar inte salta vattnet till pastan/riset...

Receptet har jag fått från svärmor Ulla å det är toppen gott!

Har nu varit ute med Doris, -8 grader, blåser lite så jag passade på att ta vägen nere vid sjön där det är mera lä, helt underbart!
Å så lyssnar jag på min Lionel oxå... *ler*
Känner mej alldeles rosig om kinderna nu.... Ska nog sätta mej i soffan brevid Mannen å mysa lite...
Mu för nu ;)

5 kommentarer:

Widénskan sa...

MUMS!! Tackar för det ..
Och vad SÖT han var llillprinsen på kortet..
det utsrålade,
- Men mamma , sluta knäppa kort jag vill äta dom!
;-)
Kramar

Widénskan sa...

Hej Bruden
Du har en Award att hämta hos mig :-)
Kramar
C

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Halloj!
Tack för middagstips! Vad kul!
Trevlig helg! Hälsningar Sanna

Malin Winbladh sa...

Låter som en toppenbra räddningsplanka, gillar ungarna rätten?
Hälsar
/Malin

Lallis - liv och leverne sa...

Så himla gottigt:)
Kram Lallis