tisdag 4 november 2008

Installation i köksfönstret

"Godmorgon"
När vi kom hem från Sthlm i söndags såg min fina blomma i köket ut så här:
Foto: Privat
Men så när jag var ute med Doris nu på morgonen tänkte jag att jag kanske kunde använda mej av det jag har på tomten?!

Så nu ser fönsterbrädan ut så här istället:

Foto: Privat

Det blev kanske inte precis som jag hade sett framför mej men jag kan tänka mej med lite glitter lagom till lucia å kanske att man gör egna pytte små julkulor å hänger i granarna så tror jag att det kan bli ganska gulligt? Vad tror ni???

Kanske ska lägga till lite mossa runt "stammen"... Hmm... Måste fundera... kan ju komma in en massa "kusar" då... Tja det får väl se ut så här en stund...

Ska bli kul å se om Mannen överhuvudtaget märker något... Å hur lång tid det kommer att ta innan han märker något... *skrattar*

Mu för nu ;)

7 kommentarer:

Unknown sa...

Roligt att du ville delta i vår jultävling.

Ser riktigt mysigt ut med smågranar i fönstret. Läste i någon blog att om man plockar mossan och lämnar den ute (på en bänk eller dyl) så kryper småkrypen bort och man har en "ren" mossa att ta in. Har inte själv hunnit prova ännu.

Kramis,

Unknown sa...

Kul om mitt tips (som jag inte vet om fungera) kan vara till nytta : )

Du får gärna länka till min blog!

Nu åker jag iväg till matbutiken, igen, känns det som.

Kramis,

Lallis - liv och leverne sa...

Men vad smart. Och fint!
Jag brukar ha samma problems jag så fort jag är borta. SOnen..han lovar dyrt och heligt att vattna. Men det "lovandet" försvinner i samma sekund som mamma lämnar hemmet. Och i samma sekund som hon ha ringt och påmint och han har sagt; Aaaaa..jag SKA, mamma!
*S*
Ha en fin dag.
Kram Lallis

Lallis - liv och leverne sa...

Kom på att du frågade om Youtube. När jag skulle förklara så acdcepterar inte kommentar-granskningen html-kod.
Vill du ändå ha en förklaring så får du gärna maila mig:
lailanolvi@hotmail.com
KRAM

Brunkullan sa...

Så fint! Tips: Lägg mossan i frysen ett dygn! Sen tinar du den och lägger i blomkrukan:)
Bör vara "kusfritt"!

Mossa går att återanvända också närmre jul, om man blöter den när den torkat!!
Susanne

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Hej!
Kul att du hittade min sida!
Jag blir så glad att du vill länka till min blogg! Har nyss börjat med bloggande, så kul!
Hjärtligt välkommen in igen!
Hej hopp sanna

Widénskan sa...

riktigt fint!!