söndag 16 november 2008

Nya naglar...

Här kommer bilder på mina naglar....
Före:
Foto: Privat

Efter:
Foto: Privat



Nöjd??? Så där faktiskt....
På håll är dom jätte snygga, lite långa kanske men om man tittar eller känner på varje nagel är den allt annat än slät... Trist för det handlar om så himla mycket pengar...
Ska ringa till en annan salong imorgon och fråga hur jag ska göra...
Tycker att det ser "slarvigt" ut...
Skarven mellan gamla och nya nageln syns å det är ju inte så snyggt...
Om ni undrar varför det har tagit sån tid att skriva ett inlägg om detta har det haft att göra med Mannen... *ler*
Mannen är ledig i helgen å då det är en ovanlighet i vår familj vill jag utnyttja tiden maximallt!
Så igår var vi på först på stan, sedan på Sängjätten då vi skulle behöva högre ben på sängarna... Å sedan var vi på olika byggvaruhus för att kolla på nya garderobsdörrar då de garderober vi har är 60cm breda å IKEA (vi hade tänkt att bara behöva köpa nya dörrar....) har 50cm på sina dörrar.... Typiskt!
Fick höra att visst kan vi fixa hem garderobsdörrar men då är ju det från Marbodahls sortiment... Där en garderobsdörr skulle kosta runt 1000kr styck... exl. moms....
Kul.... Super kul...
Nej några garderobsdörrar inhandlades inte men däremot köpte vi hem limträskivor så idag har vi sågat, hyvlat å slipat för brinnande livet...
Det som är kvar i vår utbyggnad att göra är att sätta upp fönsterfoder, dörrfoder, fönsterbräda samt golvsocklar.... Detta håller vi alltså på med idag...
Så nu är det jag som ska måla detta sen...
Tror att det kommer att bli bra!
Tack gode gud för att vi bor på en sådan väl utrustad gata som vi gör, vi har ganska många olika typer av verktyg men långt ifrån allt men då har grannarna som de gladeligen lånar ut...
Bra va?!
Ingen magsjuka här alltså, lite mycket att göra bara!
Å så har vi fått snö!!! Härliga underbara snöö... Världens bästa barnvakt!!!!
Fram med snooooracarna (som E säger) å ut i backen... Tjjooooo hoooo...
I skrivande stund är Mannen å sonen på affären å jag och dottern sitter framför varsin dator... *ler*
Ska ta å börja med maten nu...

Mu för nu ;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina :D

Sjabbig men chic sa...

Ja, du har rätt. De ser jättefina ut på håll! Tråkigt att det blir så där när man kostar på sig och har sett fram emot något.

Du garderobsdörrar kan ni köpa för ett bra pris där de har skåptillverkning i Ope. Jag tror de heter Garbo. När man kommer dit så känns det visserligen som att någon ska sitta och spela banjo på trappen men de gör schysta skåp och det går att beställa bara dörrar.

Åh, det där med tre kolumner skulle jag såklart jättegärna vilja hjälpa dig med men jag ska få hjälp med allt av Hem Och Lycka. Jag har lämnat mina inloggningsuppgifter till henne. Supersnäll tjej!

Kan jag hjälpa dig med något annat så gör jag gärna det.

Kramar från Lisa

Anonym sa...

Hehe tack gode gud att det går mycket bättre nu :D idag kröp hon tom in i sitt rum till sängen när jag frågade om hon vill sova :D

LillaFlisan sa...

Dina naglar ser ju supersnygga ut!
Men jag förstår om du är besviken när det inte blir riktigt som man tänkt!

Gud så härligt med snö!

Ha en bra vecka!

Kram

Flisan

Lallis - liv och leverne sa...

Den där bilden.. har jag väntat p¨;)
Jag tycker att det ser jättefint ut, men det klart. Du som ser dem i närbild hela tiden , liksom. Måste ju vara helt nöjd. Och speciellt som sagt när det kostar en hel del.
KRAAAAM Lallis

Anonym sa...

Bara en fundering: Hur i fridens namn kunde du snickra med dom där naglarna? Skogsnuvan

Brunkullan sa...

Trist att inte bli nöjd när man lagt så mycket tid och pengar på nått man velat så länge!
Hoppas du får tillbaka lite slantar, eller att de gör om dem åt dig!

KramSusanne