söndag 9 november 2008

Spöken... Finns dom?

Tjena Hej!

Natten utan manligt sällskap har gått bra... Båda "killarna" åkte till Vemdalen igår kväll för att fixa skorstenen på stugan...
Så med andra ord var vi tre tjejer kvar hemma å vi hade hur mysigt som helst!
M mådde mycket bättre så vi satt i soffan å mös till halv nio...
Eller först var vi ut med Doris en sväng å det var verkligen hur mysig som helst!
Alldeles stjärnklart å ganska kall hög klar luft.
Tror promenaden gjorde susen för dottern för hon var bra så blek i ansiktet innan vi gick ut men hade fått jätte fin färg på kinderna när vi kom hem, den färgen satt kvar hela kvällen!
Vi satt i soffan å mös... M fick en skål med lättsaltade chips (något som jag alltid vill ha när jag har varit magsjuk...) å jag, denna vänligt besinnad själ, hjälpte till på mitt sätt... Åt upp lördagsgodiset alldeles själv.... *ler*
Men helt tydligt var M inte på topp för hon ville verkligen inte ha något godis (bättre upp för mej alltså...)
Vi satt i soffan å kollade på Askungen... Måste vara en nyare version för jag har då aldrig sett den då prinsen blir förtrollad å tror att Petronella är hans blivande fru....
Fick M i säng runt 20,30 vilket är jätte jätte mycket senare än vad M brukar klara av!
(Hoppades i mitt stilla sinne på en sovmorgon idag... Men tji fick jag... :( )

När M hade lagt sej satt jag å kollade på nått skvallerprogram på tv400 å helt hux flux fick jag för mej att något av barna stod vid trappan å ropade på mej...
Skit läskigt var det...
Stängde av ljudet å frågade M varför hon inte låg i sängen.... Fick inget svar så då gick jag upp för att kolla till henne... Ja hon sov ju givetvis... Som en liten gris...
Spoooky....
Så imorse vid frukosten... Jo det här med sovmorgon... M kom in till mej runt 07,00.... "Nu är jag vaken mamma..." Kul super kul....
Vid frukosten säger M att hon hade sätt hur E s täcke rörde sej igår kväll... Hmmm... Vidareutveckla är du snäll... Jo hans täcke rörde sej som om han låg å sov där....
Shit va???!!!

Pappan kom hem.... Nu....

Mu för nu ;)

5 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Du det ryser verkligen i mig nu när jag läser detta för jag tror på sådant hi hi återkom gärna om det händer mera kusligt!
huuu
Kraaaam Zinkbaljan

Lallis - liv och leverne sa...

Ja.. det låter spännande;)
Om man inte känner till fenomenet närmare så är det ju skrämmande. Är det som du tror, och någon som "hälsar på" hemma hos er; så förstår jag att du tycker att det är läskigt.
Men tro mig när jag säger att du aldrig behöver vara rädd, gumman.
Blev du ännu mer rädd nu? *s*
Det var absolut inte meningen.
Och om du behöver ventilera någon gång med någon som har lite kunskap, i det området, så maila på b ara:)
Kram Lallis

Widénskan sa...

*fnissar*
Det är väl någon som gillar er som är där och bryr sig om er från andra sidan!
Nu e vi hemma. .
SAKNAR DIG!!!

Sjabbig men chic sa...

Det är väl klart det finns spöken! Eller vad man nu vill kalla det. Jag håller med om att det är lite läskigt när barnen "ser" saker. Som när min F var liten så kunde han ofta avbryta sig mitt i leken titta ut mot hallen och säga:
-Men, hej! Är det du igen!
Då rös man vill jag lova.

Kram Lisa

Brunkullan sa...

Hu så otäckt! Jag är så mörkrädd, och ser knytt i varje vrå om kvällarna!
I Östersem går det många historier om vad de boende sett i vissa hus...

Och min morfar och mormor har båda sagt att de sett både tomtar och andra saker..
Min mormor såg sin svärmor klart och tydligt långt efter svärmoderns död...
Och morfar var med om mycket oförklarigt när han jobbade i skogen. Även hästen i stallet kunde ha manen flätad ibland, och mat i krubban när han kom ut på morgnarna...
Mamma är också lite medial...så att jag ser saker är kanske inte så märkligt i sig:)

Men just det med hästen, trodde min mormor var någon luffare (det var gott om dem på 40-50-talet!) som övernattat på höskullen, och ville tacka för sig;)
Morfar var dock övertygad om att det var vättar:)

Susanne