måndag 17 november 2008

Underbara människor! Tack Karin på Nail Team Sweden samt Maria på Skönhetscenter i Östersund

Tjenare!
Ni kan aldrig tro vad som har hänt mej idag???
Jordens flax har jag haft!!!!
Jag är så LYCKLIG!!!!!!
Efter misären med naglarna i fredags.... Se bild på före och bild efter....

Före:


Foto: Privat
Efter (idag på förmiddagen)



Efter en behandling på Skönhetscenter i Östersund

Foto: Privat


Foto: Privat
Jag tog upp telefonen imorse och ringde till Skönhetscenter och fick prata med Maria som är hur duktig som helst på att göra naglar... Berättade för henne om mitt lilla "problem", känner samtidigt att ett förtydligande krävs rörande min och mannens snickrande i helgen... Jag snickrar inte! Jag pekar!!!! *ler*


Maria:

Bild lånad från Skönhetscenter

Maria frågar då om jag kan komma in under dagen efter lunch då de har Karin Ström på utbildnings "besök" där idag... Å Karin Ström!!!! Vilken kvinna!!!!

Ja tydligen är hon fantastiskt duktig i detta med naglar... Har ett företag/skola i Göteborg som heter Nail Team Sweden, åker tydligen omkring och utbildar folk i detta. Skulle kanske kunna tipsa tjejen som gjorde mina i fredags kanske??!!

Tillsaken hör att min goda, allra bästa vän Christine i Göteborg, som har tipsat mej om att fixa naglarna skulle ringa till Nail Team för att fråga om de hade utbildat någon i Östersund då hon hörde hur missnöjd jag var med naglarna i fredags...

Christine går till en salong där de är utbildade av just Nail Team! Å så ringer jag och talar om att jag har fått en tid på Skönhetscenter... När jag sitter där ringer Christine upp mej å jag frågar vart hon har gått i Göteborg för självklart har jag redan hunnit berätta detta på salongen om vem som tipsade mej med naglar... Christine svarar då Nail Team?!

Jag berättar då att jag sitter med Karin från just nämnda Nail Team.... "Va???", säger Christine, "hon är ju uppbokad i typ flera månader fram", "hon är ju typ en bland dom bästa i världen"...

Ehh... ja ha... Där å då börjar det gå upp för mej att det är alltså ingen "vanlig" Karin som sitter där och har fixat med mina naglar....

Svaret som Christine fick senare idag var: "vaddå svårt att få tid hos Karin... Jag ringde och fick komma samma dag...." *Mooaahhhhhhaaaa*

Alltså kan ni fatta???? För det första får jag träffa en människa som är otroligt otroligt kunnig på det hon gör och håller på att utbilda, för det andra träffa Maria som är otroligt otroligt duktig, samt bofast i Östersund vilket gör det lättare för fortsatt behandling... *ler*

Å sedan gör de detta för mej GRATIS???!!!!!

Min tanke var inte att det skulle bli gratis men vilken grej va? Å så ska jag få komma tillbaka nästa vecka å sitta en hel dag å då gör de om naglarna från grunden!!!!!!

Alltså jag är så lycklig så jag håller på att spricka!!!!!

Sedan var det bara till att hämta mina underbar barn som idag har varit lugna å harmoniska tack vare (håll i er nu...) gammalt Lego... *skrattar*

Mannen plockade fram deras Lego igår kväll så ikväll har det byggts jäklar i mej... *ler*

Just i skrivande stund sitter de i soffan framför Bolibompa med en varsin glass (Läs:Muta)

Mannen har precis kommit hem å hunnit äta middag och som det verkar är och (hoppas hoppas) blir detta en bra kväll!!!!

Så nu ska jag sätta mej i soffan å bara njuta av mina nya naglar!!!!!

Lycka!!!!!

Mu för nu ;)

5 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Lyckliga du! Jag vet vem Karin är hon har typ vunnit massor av tävlingar i bland annat USA. Jag tror att det är en Östersundstjej.
Den bästa för den bästa eller hur!

Kramar från Lisa

Carolin Mann. sa...

Gud vad glad jag blir för din skull :) Stor kram
/carro

Anonym sa...

Hej,
Men vem hade gjort naglarna innan då? Man ser ju kanten?

Mamma-Mu sa...

Hejsan, du som undrar över vem som har gjort naglarna innan...
Ja nu är det ju som så att jag bor i en pytte pytte liten stad och har valt att inte hänga ut den salongen som hade gjort naglarna tidigare, hoppas du har förståelse för detta.
Däremot berättar jag gärna vilka som har gjort ett bra jobb eller om jag blir trevligt bemöt eller så.
Må bäst!
/Mimmi

Bibbi sa...

Hej Mimmi,

Jag är glad att det inte var jag som gjort dina naglar.
Jag vet åxå vem Karin é o hon är grymt duktig.
Jag gör själv naglar och har en salong i stan "Salong Studio Bibbi" om det skulle vara fullt hos Mia på Skönhetscenter. Mia är åxå kalasduktig. Vissa av hennes kunder kommer ibland till mig då Mia har fullt.
Du är välkommen in på min hemsida om du vill kika runt lite; www.salongbibbi.se
Förstår även om du inte vill lägga ut vem som gjort naglarna för jag vet hur ryktet kan gå av avundsjuka personer i denna lilla stad.
Hälsa Mia så gott från Berit (Bibbi).
Kram så länge