lördag 8 november 2008

Släkt med en massa superhjältar...

Nu på morgonen påminde sonen mej om vårt ovanliga släktskap med superhjältar...
Vi heter Mann i efternamn (vilket inte är en hemlis...) ganska ovanligt å ganska kul med alla "omskrivningar" av ordet Mann... Malm... osv...
Men när sonen E var ca 2,5 år gammal kom han hem ifrån dagis en eftermiddag och sa: "Mamma! Jag är släkt med SuperMann och SpindelMann för jag heter E.Mann".... Detta är alltså citerat ordagrant... Jag kan meddela att jag skrattade gott åt detta å gör det fortfarande för under årens lopp har vi även hittat igen släktingen BatMann osv.... *skrattar*
Bild lånad från Googel.se Bildsök

Min Manns farfar ska ha sagt (om jag är helt rätt i detta kan jag inte lova men jag tycker i alla fall att det är roligt... ) han ska ha sagt något i still med att om han fick två barn till (har min svärfar och hans syster...) så skulle de få heta Klepto och Nymfo i förnamn... Å så Mann i efternamn då.... *hahhaaaa* KleptoMann och NymfoMann.... *ler*
Ja jag kan vara ute och cykla när det kommer till detta men jag tycker att det är super kul men det är väl bara för att jag är släkt med SUPERMANN.... *skrattar*

Mu för nu ;)

Ps. Behöver jag säga att jag är trött idag... *ler* Ds.

2 kommentarer:

Skomakartummen sa...

Förlåt, har inte hunnit in på ett tag... Barnen verkar inte vilja somna tidigt om kvällarna speciellt när man vill det *ler*
Tusen Tack för den finutmärkelsen, värmer gott *kram* Mina barn skulle gärna vilja bli bästis med er... många hjältar de skulle vilja träffa *fniss* Roligt man kan ha med efternamn...själv är man en kvist av ljung...

Många kramar Sari

Carolin Mann. sa...

Skillnaden mellan mej och Emil är att när jag var mindre så sa jag att jag var släkt med Manfred Mann, den du :D