fredag 21 november 2008

Kom ihåg en sak...

Satt och läste på Sjabbig men chic där hon skriver om bla när hon hade ringt fel.... *asg*
Fyy tusan så roligt hon skriver den tjejen!

Men nu till mitt lilla "minne"...
Min morbror Charlie fyllde år å då han bor i Sthlm (som resten av min släkt...) bestämde jag mej för att ringa å gratta honom ordentligt.... (Detta är nu några år sedan...)
Jag slår numret, hör någon svara å så tar jag i för kung och fosterland:
"Ja måååå haaaan leva Jaaaa må haaaaaaaaaaaaaan leeeeeva osv...." å så kom jag efter många långa men fram till "HUUUUURRRA HUUUURRRAA HURRRAAAA HUUUURRAAAAA".
Säger lite självsäkert i telefonen till den jag tror är min farbror "Jag behöver kanske inte säga att det är jag, va?!" Ler även lite gott för jag hade verkligen tagit i när jag sjöng!!!!
Svaret jag får är på ett språk som jag absolut inte kan men känner igen ganska väl.... Arabiska!!!!!!
Hmm... Min morbror talar inte arabiska samt han har aldrig låtit så arg......
Ja månaden efter dök en räkning från Telia upp med ett utlandssamtal registrerat.... 6 minuter tror jag att jag hade lyckats hålla denna stackar människa i luren....
Tur att det var jag som betalade.... *ler*

Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Hahaha, det där var helt galet roligt och jo, du hade behövt tala om vem du var. Fast helst på arabiska då!

Kram Lisa

Lallis - liv och leverne sa...

Hahaha; vad rolig du är:)
Kramis

Widénskan sa...

Ha ha varför är jag inte förvånad?
;-))

Brunkullan sa...

Hihi..så skoj:)
Susanne