onsdag 5 november 2008

Vård av barn....

Jaha då har vi drabbats av maginfluensa... *yyääckkk*

Runt 21 tiden igårkväll kom en liten tussig E ner och hade så ont så ont i magen att han bara kved.. Tankarna han givetvis springa iväg ända bort till blindtarmen men vid 22 tiden kom då den efterlängtade spyan... (låter himla äckligt jag vet men det var bättre i verkligeheten.... Å om ni undrar hur en spya kan vara efterlängtad så var det faktiskt skönt när det onda försvann....)

Sedan har han kräkits var 20:e minut hela natten.... Runt 05,30 fick vi sova i ca en timme innan det var dags för nästa....
Så nu på morgonen har han fått i sej lite vätskeersättning samt 4 tsk avslagen Cola...
Lill-bubben...
Tänk att de kan bli så små bara så där....
Stora syster är självklart hemma även hon vilket har varit till stor hjälp!
Hon har varit ut med Doris, dukat av bordet å nu gör hon "loppor" i papper till lillebror...
Underbara barn!!!!
Lite trist är det dock då det är Mannens födelsedag idag...
Men men... Gilla läget...
Skulle själv på avstämningsmöte (som det så fint heter) med Försäkringskassan, läkaren å min arbetsgivare imorgon men det går ju inte nu med kräksjukan hemma...
Håller ju barna hemma minst 48 timmar från sista kräkningen så det är väl hela veckan det.... *phuuu*
Så ser det ut idag i alla fall... Får se om jag har möjligheten att sitta vid datorn sen... För nu har jag en liten kille som är jäääättte törstig.....

Mu för nu :}

8 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Visst är det märkligt vad det kan köra ihop sig klumpvis ibland?!
Hoppas att ni snart blir bättre. Verkligen! För kräksjuka kan man faktiskt vara utan. Mycket!
Varm kram från mig.
/Lallis

Anonym sa...

åhh ni får krya på er hela familjen. Hoppas du och Mannen inte får samma då.

Krya på er

kram
Veronica

Brunkullan sa...

Ischiamej! Min fobi förutom björn och spindlar är magsjuka!!
Hoppas E kryar på sig nu! Och att ni andra klarar er!!!

Susanne

Malin Winbladh sa...

Ååh, stackars er. Hoppas vi slipper för nu har vi varit snuviga av och till sedan augusti.
Krya på er!
/Malin

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Brukar säga att det värsta är när barnenspyr! Jag menar utan förvarning, på natten, rakt ut i sängen!!!
Jag har två stora grabbar som vet vart dom ska spy sen har jag skaffat mig en liten sladdis kille som bebiskräks (helt annan grej) Han har ännu inte blivit kräksjuk på riktigt. Antar att det komma skall!
Hoppas att det snart är över för eran del. Det brukar ju vara kort men intensivt. :)
Hej hopp /Sanna

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Glömde!
Jag har länkat dig på min sida! =)
Hej!

Widénskan sa...

Kramar min kille , stackars lillen

Anonym sa...

Då har du en heldel att göra nu kan jag tänka mig :D