torsdag 13 november 2008

Väntar på magsjukan... eller?...

Mår så där om jag ska vara ärlig...
Både igår å idag har jag mått lite så där... Upp å ner liksom...
Igår var jag på dotterns första utvecklingssamtal på skolan å det gick jätte jätte bra!
Frågade om hennes iver att lära sej mer hela tiden å fröken kände mycket väl igen M i min beskrivning av törsten av att lära sej mer och mer...
Skulle kunna påstå att det går i arv...
Sedan satt vi och pratade om mål... Tydligen ska barn som är 7 år ha uppsatta mål i sitt dagliga skolarbete... Hmmm låter ganska mycket som en inkörsport till tidiga betyg... Vad händer om fröken inte tycker att barnet har uppnått målet i slutet av skolåret??? Får barnet gå om då eller vad?
Tror inte att det är någon fara för min M då hon är super ivrig till allt som har med inlärning att göra.... Men hennes mål var i alla fall att få skriva berättelser.... Hmmm fantasi eller verkliga undrade jag... Å det kvittade lite...
Har jag berättat att jag var 7 år då jag skrev min första bok???
Tror att den hette antingen "Den illegala adoptionen" eller så hette den "Den ofrivilliga adoptionen"...
7år.... Min första lärare Lena sa till mina föräldrar att hon tippade på att jag skulle bli författare när jag blev stor...
Har väl inte riktigt kommit dit än då... *ler*
Så jag ser framför mej hur dottern kommer hem med sin första bok ganska snart...
Btw i helgen lyfte jag och Mannen upp ett helt gäng med garderober till vårt nya sovrum, fick det nu att låta som att vi tog varsin garderob på varsin axel å trampade på nätta tår uppför trappan... Så enkelt var det inte vill jag lova...
Det första som skulle göras var ju att plocka ut allt elände som fanns i garderoberna...
Ja inte visste jag att vi hade så vansinnigt många olika typer av kablar å sladdar som är "bra att ha"...
Eller hur mycket min båda barn har producerat på dagis/skola... Detta har legat i en av garderoberna å nu ligger det precis överallt i "gästrummet".... Helt sjukt vad mycket saker det kan få plats i en garderob....
Vi skruvade i alla fall isär garderoberna innan vi lyfte upp dom...
Det jag skulle komma till var att jag hittade igen en massa gamla dagböcker som jag har skrivit som tonåring... Dottern blev genast inspirerad så hon satte igång å skriva en egen dagbok...
Hmmm med tanke på att vi hade kräksjukan i helgen tror jag inte att det fanns så himla mycket att skriva om... Men 13 sidor har hon i alla fall skrivit!

I går fick de gå på dagis/skola för första gången på en vecka å jag bara var hela dagen igår... Ingen tv ingen dator ingenting... Tystnad! Å en bok! Å en puckad hund....
Tror att Doris är på G att börja löpa igen... Trist men sant!
Någon har sagt till mej att tikarna blir lite lugnare för varje gång de löper... hoppas verkligen att det stämmer på henne!
Det blir vårt andra löp med henne å hennes tredje...

Idag mår jag så där... Vet inte om jag är på väg att bli dålig... Fick ett enormt raseriutbrott på min man imorse då sonen spillde ut mjölk.... Hmm behöver jag nämna att hormonerna "spökar"....
Gick och la mej innan de han åka iväg å sov i över en timme... Har sovit inne hos sonen inatt vilket gör att man är trött bara av det...
Ska försöka att bara vara idag oxå!

Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman. Du behöver lite Mamma-mu-tid. Det var super att du tog en helt data-tv-fri dag. Hoppas verkligen att du slipper magsjuka, för du har haft nog med den.

Önskar dej en lugn och harmonisk dag. Ta hand om dej själv.

Skickar massa energi till dej

Kram Veronica

Sjabbig men chic sa...

Nu ska vi ta och reda ut en del grejor här. För det första: vart gör man av allt som barnen har producerat under alla år? Jag tror att jag måste bli bättre på att sålla där. För det andra: få inte magsjuka! och för det tredje: hm, hur blev det där, sonen spillde mjölk men mannen fick sig en skopa!

Kramar från Lisa

Lallis - liv och leverne sa...

Nej, vännen. INTE magsjuka. Inte magsjuka . INTE! För det är inte kul. Alls..
*ler*
Stor kram från mig til dig.
/Lallsi

Brunkullan sa...

Hihi..jag undrar över samma som sjabbig..sonen spiller, mannen får skäll;D
PRECIS så kan det vara hemma också!

Och snälla du få inte magsjuka!! Jag hoppas du får vara frisk:)
Jonte har utvecklingsamtal på tisdag. Bävar lite, då jag har en son som inte riktigt vill sitta stilla....hm.....en del klagomål får vi på det, så det lär bli en rolig tisdag!
Nåja. De växer ju upp, och förhoppningen är att det han tar ut i energi nu är borta lagom till tonåren *hoppas och håller tummarna hårt,hårt!!*
Annars lär det bli ett evigt rännande och leta på stan *andas! andas!*

Susanne