tisdag 18 november 2008

Vooooddddooooo....

Hallå!

Har precis läst ett inlägg hos min kära vän Widénskan, det handlade bla om voodoodockor...
Hmmm.... Tänk om man skulle ha ett par egna...
Ser framför mej hur dottern frågar om hon får låna mina dockor eller om vi ska leka mamma, pappa, barn tillsammans eller ännu bättre... Att hon talar om på skolan att hennes mamma oxå leker med dockor... *skrattar*

Jo jag har nog några lämpliga kandidater.... Och som Widénskan sa så är de några riktiga energitjuvar!!!

Eller de som bara ringer för att få klaga en stund å sedan "glömmer" bort att överhuvudtaget visa något intresse för en annan....
Ibland skulle jag kunna tänka mej att svara "Klagomuren var god dröj, samtal före"... "det är snart din tur... du har plats X i kön" " Tack för att du väntar".... Typ...

Eller när någon ringer och man talar om hur sjukt (för ja jag är faktiskt sjuk, har intyg på det..) trött man är eller hur sjukt ont i huvudet man har, ja givetvis har personen ännu ondare i huvudet eller är ännu tröttare.... Eller har haft ännu mer att göra osv... Inte riktigt det man vill höra.... Nu har det gått så långt för mej så när det blir så blir jag bara tyst!
För vad ska jag lägga ner energi på att tala om hur jag egentligen mår när den man pratar med bara mår sämre???
Konstigt fenomen....

Nu åter till dagen... Har haft sprängande huvudvärk hela dagen, detta beroende på två saker...
Hormoner å åter hormoner samt detta växlande av väder...
Tror det blåser storm där ute, å Mannen som är ute med hunden å allt....
Har försökt att ta det så lugnt som möjligt..
Har dock ringt upp ett företag som jag är lite intresserat av... Tänkte bara kolla när jag ska börja jobba där... *ler*
Om dom har en ledig tjänst??? Vet inte jag heller men jag vill jobba där (tror jag) å eftersom jag kan ALLT!!!! Så måste dom ju helt enkelt anställa mej?! Eller va?!
Nu fick jag inget svar på det mobilnr som jag ringde å tur var kanske det då jag i efterhand insåg att jag inte hade en aning om vad jag skulle ha sagt om han hade svarat.... *skrattar*
Men jag får försöka tuffa till mej å ringa någon annan dag kanske...

Imorgon... *ler bara jag tänker på imorgon*
Imorgon ska jag på behandling hos min vän Malina!!!! Regndroppsmassage heter det.... Ska givetvis tala om hur det var!
Men nu ska jag lägga mej raklång på soffan å försöka överleva fram tills Desperata Husfruar å sedan tror jag att jag stupar i säng!!!

Mu för nu ;

7 kommentarer:

Widénskan sa...

det kanske är det vi skall göra du o jag.. sy vovoodockor ;-))
klagamuren ja.. *fnissar*

Sjabbig men chic sa...

Ja,ja stackars dig fast jag har haft det värre och ondare!;-)

Närå, bara skojar litegrann!

Ha det bra gumman!

lisa

Brunkullan sa...

Jag köper också in mig på ett gäng dockor;)

Hihi..tuffa till dig nu och RING. Det värsta som kan hända är ett nej:)
Det bästa är ett jobb!
Annars är det bara att prova nästa! Det löser sig för dig det är jag övertygad om!

Kram på dig
Susanne

Brunkullan sa...

Japp! Det blåser...även om det ska blåsa en hel del innan det blåser inne i Östersem!
Och eftersom det gör det, så anar jag att det är än värre runtomkring;)

Fråga Maria:) Säg att du vill ha kvar kossan, och sen så lägger hon säkert till nått annat med:)
Susanne

Lallis - liv och leverne sa...

Spännande med massagen:)
Och så blåser jag på ditt onda huvud så mycket jag kan. Man skkulle egentligen gjort dockor med tvärtom-effekt. Ja.. att man liksom kan klappa och vara lite extra öm också. Även om jag nog kunde tänka mig en och annan voodo-docka också.
*skrattar*

Kram Llalis

Skomakartummen sa...

Regndroppsmassage, det lät intressant. *fniss* råkar du också på personer som alltid ska vara värst eller bäst beroende på vad man pratar... *fniss* Jag blir också bara tyst och tänker... ja ja stackarna, va självupptagen!
Du söker jobb helt rätt... man får inget om man inte visar framfötter så greppa telefonen igen och ring! Det är en order! *fniss* kram sari

Världsmetropolen Linköping sa...

Huru, lyxfia som går på massage och fixar naglarna. Hur fint blev det i det där rummet ni skulle röja i. Bildbevis, tack!