måndag 3 november 2008

Många känslor på samma gång...

Ok... Jag har varit borta igen... Lämnade ingen förvarning denna gång dock då det in i det sista var osäkert om vi skulle komma iväg samt att jag trodde att jag skulle ha tillgång till en dator under helgen men nu var det inte så...
Vi har varit i den kungliga huvudstaden Stockholm i helgen!
Å shit vad jag är trött efter detta!!!!
Då det var röd dag i lördags var butiken stängd så Mannen lyckades få "jobba-extra Jocke" att jobba i fredags så vi kunde ta bilen (trodde vi...) som i torsdags kväll å åka ner till Sthlm...
I onsdags kväll när jag använde bilen gick den helt hux flux inte att låsa... Hmm... Nått är trasigt...
Mannen gick ut i snöstormen.. Jo vi fick snö här i onsdags å hade -5 grader.... Mindre roligt väder att meka i....
Låset är helt klart paj vilket inte gick att fixa innan vi skulle åka till Sthlm kvällen efter... Mannen ringer till sin far i Vemdalen för att kolla om vi kunde byta bil över helgen... Han i sin tur har precis bestämt sej för att köpa ny bil och kommer då att lämna denna i inbyte så han visste inte hur glad bilförsäljaren skulle bli om bilen har gått en sisådär 150 mil längre än vad han har uppgett... Phhuu för att min Mann känner allt å alla... Han ringer givetvis upp försäljaren som han känner sedan tidigare och förklarar läget å sen är det bara för oss att åka till Sthlm via Vemdalen å byta bil... Snitsigt värre va?!
Resan ner blev på gränsen till en mardröm... Åkte in i värsta snö och regn stormen...
Då är man inte så där super kaxig när sikten framför bilen är ca 10 meter.... Det räcker ju faktiskt med att någon har parkerat i vägrenen för att vi ska smälla....
Det gick bra, mycket för att jag har en så rutinerad man! Som han säger själv... "Är Mann uppväxt på fjället så är Mann..."

Framme i Sthlm var det ett helt annat tempo...
Fredag förmiddag gick åt till att träffa min underbara morfar (Moffa G) på 86 år.... Han har i alla år startat dagen med ett gympapass men i höstas hade han tröttnat å slutat med det... Jisses va?!
Har alltid varit muskulös å grann men nu är han tunn så tunn.... Kändes lite som att krama om en fågelunge! Men stilig till tusen!!!!
Min morbror Charlie var även med å det var hur kul som helst å se hur han och sonen E "klickade"... *ler*
Efter lunch fick jag och Mannen "håll-timme" dvs vi fick några timmar i Farsta Centrum utan barn... Båda var sjukt trötta då vi hade kommit fram till Sthlm runt 02,30 tiden å man var ju ganska spänd under resan ner.... Trodde att jag skulle "shoppa-loss" ordentligt men jag kan bara inte med att vara upp i en massa människor! Det går bara inte!!!!
Stannade dock till på Lagerhaus och köpte nya stickade tofflor som jag hade sett på bild i nya tidningen Lantliv..
Foto: Privat
Köpte även "halk-stickers" till badkaret då badkarsmattan snart flyttar på egen hand... *jäääkkkk*
Foto: Privat
Lagom till middag kom mina farföräldrar! Härliga tider även detta!
Det var alldeles för länge sedan vi sågs å för att inte tala om hur länge sedan de träffade barnen...
Trötta men mätta gick vi och lade oss tidigt...
Lördag...
Hmm... hur ska jag skriva ner detta då för att inte "trampa någon på tårna".... hmmm...
Har ni någon gång kommit hem till någon å känt att: nej här är vi inte välkomna eller att man bara kommer å stör????
Den känslan fick vi (å då menar jag samtliga i min familj... Vuxna som barn... )
Jag blir mest lessen för hur vuxna kan bete sej emot andra... Å då främst emot barn!!!!!
Nej tänker inte kommentera lördag förmiddag med mer än två ord: ENORM BESVIKELSE!!!!!

Lunchen blev dock mycket mycket bättre!
Vi åkte till Ekerö å besökte en gammal vän till mej (ja alltså Louise är inte gammal utan vi har känt varandra i över 10 år nu...) Vi var och hälsade på min underbara vän Louise och hennes sambo Helena.
Jag och Louise har väl ingen direkt daglig kontakt men dom gånger om år som vi hörs är "magiska"... Häftigt att kunna ringa till någon efter ett par månader å bara "plocka upp tråden" där vi lämnade den sist!
En super god lunch med fika som efterrätt blev det... *lycka*
Vi hade en toppen eftermiddag helt enkelt! Louises systerdotter Bianca var på besök å hon och min dotter M hittade varandra direkt!

Det klättrades i träd å sprangs omkring å inne lektes det med dockor som aldrig förr, sonen E sattes framför en film vilket han var super nöjd med!
Härliga å underbara människor dessa två!!!!!
(Har faktiskt skickat dom ett litet Tack-paket från Sendly.se å det bör dyka upp hos dom under morgondagen... *ler*)
När vi skulle tillbaka till mamma i Farsta åkte vi via Drottningholm så barna fick se vart Kungen å Drottningen bor, samt lovade att om vi åker ner till Sthlm i sommar ska vi ta oss ut till Drottningholm så de verkligen får se hur det ser ut!

Hemma hos mamma igen kom besvikelsen över förmiddagen över oss igen å det kändes lite som "pannkaka" allt ihop liksom men men... det är bara till att gilla läget liksom....
Söndag gick åt till att åka bil bil bil.... Tack gode gud för bärbar DVD!!!! Det måste verkligen vara Guds gåva till föräldrar!!!! Vet inte hur många filmer som "betades" av men en del hög känns det som....

Middag åts i Vemdalen och som alltid när svärmor Ulla står vid spisen smakar det gudomligt! Dottern M brukar vid jämna mellanrum fråga mej hur det kommer sej att farmor Ulla lagar godare mat än mej... Hmm.... lite lätt förolämpad brukar jag säga att: "Ja men farmor Ulla är ju så hemskt mycket äldre än mej så hon har ju haft så otroligt många fler år att lära sej på...." (Känner att jag måste få säga att hon är så himla många år äldre trots att det är ren och skär lögn.... Men det känns lite bättre för den förolämpade mamman då... *ler*)
Vi hann även med att besöka Caroline i Vemdalen som har öppnat byns första (tror jag ialla fall) inredningsbutik....
Bild lånad av VDLN design
U go girl!!!!! Härliga tider!!!! Önskar henne all lycka till!!! Så är ni i Vemdalen så missa inte hennes lilla butik mitt i byn!!!

Sååå var vi hemma igen.... Sonen E fullkomligt kastade sej ur bilen för att springa till grannarna Gunnar och Pia som har haft vänligheten att ta hand om våran Doris i helgen å gissa om det blev ett kärt återseende!!! Hund, barn om vart annat sprang omkring å skrek å levde om.... Härligt för en mamma att se all denna kärlek som fullkomligt exploderade på grannens gräsmatta.... *ler*
Så var min helg... hektisk? Svar: Ja Underbar? Svar: Ja vissa delar
Nu ska jag ta å läsa ikapp mej på era bloggar.... Å hoppas jag har ro i kroppen att gå å lägga mej en stund sen för nu snurrar det bra nog i skallen... *ler*

Mu för nu ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Klart det är till dej, Och jag har bara 1 svägerska, det har hon klargjort :D

Love you!
Puss!!

Lallis - liv och leverne sa...

Men du, vilken HELG!
Förstår att du är lagom slut efter den, gumman.
KRAAAM

Brunkullan sa...

Låter som en toppen helg trots lördagförmiddag..! Synd att det ska behöva vara så!

Tofflorna!!!!!!!!!!!Ihhhh...de skulle jag också vilja ha. Men det lär dröja innan jag får komma till storstaden..

Ha nu en lung och skön vecka:)
Susanne

Brunkullan sa...

Jag har äntligen svarat på din utmaning:)
Susanne

Widénskan sa...

Hallo
hoppas att du fått vila lite i dag nu bruden. Nu är det snart bara en månad till vi kommer!!
Me like tofflorna!!!!