fredag 7 november 2008

Min "bästis" har åkt bort å jag har abstinens...

Alltså .... Det är inte så att jag missundar min vän Christine en helg borta på hotell med sin man, det gör jag inte! Men....
Jag har en sån fruktansvärd abstinens efter henne.... Liksom...
Trots att vi har pratat med varandra i telefon en gång idag å sms:at ett par gånger...
Men människan är en vanemännisa å jag saknade Christine när jag lagade mat...
Det har blivit lite av en rutin att när jag börjar med maten så ringer jag å så när jag går ut med hunden på kvällen avslutar vi samtalet....
Det finns givetvis fler anledningar till varför vi gör så här...
Bådas män jobbar otroligt mycket, båda har barn som kräver både uppmärksamhet samt utfodring.... Sedan är det ju så skit tråkigt att laga mat så då får jag "sällskap" liksom... *ler*
Å när jag är ute med hunden är det så sjukt mörkt så då bara måste jag ha sällskap...
Lyssnar gärna på musik annars å drömmer mej bort... Men blir snabbt tagen tillbaka till verkligheten när hunden har trasslat in sej i kopplet eller nått...

Men nu har jag i alla fall abstinens... Å jag har lovat mej själv att inte ringa på hhheeellllaaa helgen... Hmm.... kanske jag skulle kunna fejka en katastrof eller nått??? Då måste jag väl få ringa?? Nej nej nej... (snacka om att vara ego...)

Igår bokade jag å Mannen in oss båda på ett hotell en helg i december... Utan barn!!! Utan hund!!! Bara han å jag å en annan stad å frukost på hotellet å så!!!!!
Fatta va?!
Jag å Mannen på hotell!
Det är faktiskt första gången... På 10 år.... Nästan så det blir lite "pinnigt" å erkänna men vi har alltid priorieterat något annat före oss... Typ barn eller någon annan familjemedlem...
Men nu jäklar ska det bli av!!!!
Hittade igen en Coop-MedMera kupong å vips fick vi ett super bra pris!!! Å mer än hälften har vi fått i födelsedagspengar av svärmor Kajsa!!!

Nehe... Då har jag pratat med min andra svärmor.... Som väntade på att maten skulle bli klar... Å vilken mat sen då.... Fläskkarré med ugnsbakad potatis och murkelstuvning...
Orättvist!!!! *ler*
Själv har jag (tvingat) i mej köttfärssås med makaroner.... Är så sjukt less på spagetti å köttfärssås så jag försöker byta ut allt.... Så då blev det makaroner...
Hur trist som helst... Hade dock feta ost till som "piffade" till det lite... *skrattar*

Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Visst är det lätt att prioritera andra saker än sin bättre hälft, själva har vi inte ens lyckats gifta oss fast vi båda vill och tycker det känns vikitigt ( och har varit tillsamman 15 år har 4 barn och snart 2 hus...).
Ha en skön kväll
/Malin

Anonym sa...

Jag förstår precis hur du känner ang. christine kan få emma abstinens jag med..
Och nu har jag förstått en till sak, den känns som jag känner och har träffat christine för du pratar och berättar ofta om henne.
Du får hälsa till henne, för jag känner henne lite? eller inte? Har ju inte ens träffat henne ens en enda gång, haha!
Jag älskar dig
Sov gott
/C

Carolin Mann. sa...

I smyg kan jag säga att jag håller på att byta blogg. :) Kolla in http://carolinmann.blogspot.com

Brunkullan sa...

Och det var nu du skulle piffat till med tacofrestelsen:)

Susanne