torsdag 6 november 2008

Lugn natt...

Tänk att lite sömn kan göra så stor nytta...

Igår eftermiddag la jag mej i soffan med sonen, han kröp upp å la sej på min mage som han gjorde när han var lill-liten... Snacka om att han mådde tjyvens...
Vi somnade gott till tonerna av någon film samt en ylandes dotter M vid datorn diggandes till Lilla Melodifestivalen....
E sov närmare 1,5 timme men jag vaknade efter en stund.... Fick då ligga i soffan (fortfarande med klunsen, för ja nu är han bara tung.... på magen) å läsa bok! Lyckliga tider!!!
Jag har börjat läsa en bok som heter Rätt Lön 2008... Riktigt spännande faktiskt... Om det är ett ämne som intresserar vill säga... *ler*
Sedan har jag en bok till som jag ska sätta tänderna i... Redovisa Rätt 2008 heter den... *ler*

Men efter denna "lilla" power-nap blev pojken som en ny människa!
Ville dock inte ha någon middag men när Mannen kom hem fick vi i honom en rostad smörgås med smör på!!!! Framsteg...
Sedan vid sängdags fick jag läsa å läsa å läsa bok hur länge som helst för då visade det sej att den där 1.5 timmens sömn på dagen var nog lite för lång...
Men nu ska jag faktiskt komma med ett "erkännande"....
Jag njöt av att få läsa länge länge länge....
För inte så himla länge sedan (typ ett år...) tyckte jag att det var en pina att läsa bok för barna för jag tyckte att jag kunde använda tiden till något bättre som att vika tvätt eller plocka undan eller nått...
Minns till och med hur jag läser det snabbaste jag bara kan för M en kväll å hur hon säger att det inte är någe roligt när jag läser... Där och då kände jag i ärlighetens namn ingenting men idag... Hmm... Idag känns det fördjävligt!!!! Men tänk positivt nu bruden!!!
Jag nöjt igår å det är det som räknas!!! Eller jag har tyckt att det har varit mysigt ganska länge nu men igår fullkomligt njöt jag... :)

Sååå natten har alltså varit lugn! E kom in till oss runt 04,30 tiden å ville att jag skulle komma å ligga inne hos honom men jag tror att jag grymtade något om att "prata med pappa"...
Vaknade 08,30 av att Mannen å ett av barna gick ner... Tog för givet att det var E som var vaken men ack så jag bedrog mej... Det var Mannen å dottern som gick ner....
E väckte jag vid 09,00... Har aldrig hänt att han har sovit så länge tidigare... Någonsin alltså!!!!
Mannen hade tänt ljus i köket å det var så mysigt!
Ok nu vet jag att han tände ljusen för att det var lite kallt å inte för mysfaktorns skull men det var mysigt i alla fall...

Förmiddagen har gått åt till att plocka plocka å åter plocka efter min underbara familj....
Har stora planer på g men klarar inget utan Mannen... Törs inte börja flytta på garderober eller sånt utan honom hemma...
Å sätta upp en dörr kan jag ju omöjligt fixa själv, ska jag vara helt ärlig emot mej själv är jag nog ganska trött efter min vak-natt i går..
Hmm... Kanske jag ska passa på att lägga mej i soffan nu en stund då båda barna sitter å kollar på Musse Pigg som Mussketör....

Jo det ska jag nog göra så jag säger som vanligt:

Mu för nu :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mimmi

Ja unna dej något för bara DEJ. Både du och din familj kommer att dra nytta av det, jag lovar. Nu så brukar jag ta mej en helg minst en gång per år och åka ner till Sthlm för att bara vara Veronica. Jag bor antingen på hotell eller hos en väninna. Jag strosar omkring i den stora staden och njuter helt själv. Det är många som tycker jag är knäpp men det skiter jag i, för jag behöver verkligen tiden för mej själv. Så jag tycker verkligen att du ska fixa dina naglar och njut. Du är så duktig. Du gör ett superbra jobb som mamma, fru. Men kom ihåg Mimmi.

Många kramar
Veronica

Brunkullan sa...

Skönt att E mår bättre! Hoppas ni andra klarar er nu då:)

Jag är dålig på högläsningen....jonte ligger ofta och bläddrar själv i en kalle anka..., men visst läser jag också för honom:)

Ha en bra kväll!
Susanne