onsdag 29 oktober 2008

Vita hjärtan

Hallå alla bloggers...

Jag har precis hittat igen bloggen Vita Hjärtan vilken härlig blogg!
Om ni inte har varit in på den tidigare så gör ett besök där.... Snarast... *ler*

Igår tog jag mej i kragen å gjorde klart sonens mössa... Kommer att lägga ut en bild på den senare... Har blivit ombädd att lägga ut bilder på det som jag gör... (Har även fått en frågan om jag tar beställning på mina mössor... Ehh hur gör man då???)

Dagen idag ser ut så här: Ta det lugnt ta det lugnt ta det lugnt..
Fick jätte ont i ena foten/vristen i förrgår kväll, det går liksom runt vristen å ner i hälen på något konstigt sätt... Gjorde inget speciellt men det gör verkligen super ont!!!
Hade jätte svårt att somna igår kväll å när jag väl tror att jag hade somnat fick hund-j**eln något tokryck och började skälla som en galning... *arg*
Fyy faan vad hon var billig då!!!! :(
Doris bor på nedervåningen vilket gör det lite svårare att "banna" henne på kvällar å nätter... Men jisses vad förbannad jag var igår... Samtidigt som man blir lite "nojjig" över vad som fick henne å skälla...
"Tassade" upp å smög ner för trappen.... småsprang fram till närmsta fönster för att ev överraska någon ev mystisk person som kunde befinna sej på vår tomt.... Ingen där.... Fortsätter till nästa fönster... nehe ingen där heller... vidare till köket för att se om det står någon "tomte" på bron... Men nej... Ser då att vår granne (som jobbar natt...) har kommit hem... Så mer spännande än så var det alltså inte... Förbannade hund....
(Är iof ganska tacksam över att vi har henne för i våras när Mannen jobbade i Sthlm å Gbg ingav hon en trygghetskänsla som var enorm!!! Kommer dock aldrig att erkänna detta för henne då...)
Å på tal om hund... Någon som vet om det frigörs en massa dofter i marken nu när det börjar bli kallt?
Vi valde att köpa en tik då vi inte ville ha en dammsugare till hund som hela tiden går med nosen i backen men jag är skeptisk till om vår Doris verkligen vet att hon är just tik...
Hon springer fanimej med nosen i backen konstant!!!!
Att hon inte får skavsår på nosen det fattar inte jag!!!
Men nu när det har blivit lite frost å kallt å så då är hon snäppet värre än vanligt!
Så är det någon som har en aning om det frigörs en massa dofter nu när kylan har kommit är ni varmt välkomna att lämna en kommentar på detta... Tack!

Nej nu har jag en gigantiskt stor temugg som ropar på mej från soffbordet... Kom nu kom nu hit å sätt dej lite.... Okej då... *ler*

Mu för nu ;)

5 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

DEt var en väldigt förnuftig temugg tycker jag:)
Hoppas att du får sitta en stund och bara njuta.
Kram Lallis

Widénskan sa...

BRA att du tar det lite lugnt...
Kramar

Malin Winbladh sa...

Nu vill man helst sitta och kura med en kopp te...
Hoppas du får en rikitgt skön helg
/Malin

Widénskan sa...

Du har nåt att hämta på min blogg
Kramis C

Widénskan sa...

Yea baby!
Jag jobbar på förmiddagen i morgon .. sen byter jag & Mannen av..
Slår dig en signal på vägen hem.
Kramar