måndag 13 oktober 2008

Utbyggnaden del 4 med bilder på "VÄGGEN" :)

Sååå då har vi äntligen kommit till insidan av utbyggnaden!
Härligt!
Måste först bara lägga ut en bild på Mannens bästa kompis - Spikpistolen! Utan den skulle vi säkert inte ha kommit så långt som vi har gjort idag.... *ler*

Foto: Privat Foto: Privat
Isolering som kliar något så vansinnigt! Sedan på med någon form av masonit eller spånplattor eller nått.... Ser ni att det står "TV" på plattan??? Tv:n hade en given plats redan från början.... *skrattar*
Foto: Privat
Efter masonitplattorna (om det nu var masonit... kan ha varit nått annat material men det låter bra med masonit så då var det säkert masonit...) var det dax för gipsplattorna...
Usch.... Jag å gips och spackel är ingen bra kombination.
Kan meddela att jag säkert har slipat bort ca 10 liter spackel....
På bilden är det bloggerskan själv, står på en ganska "ranglig" ställning, högst upp i nock är det 4,15 m.... Å jag är så grymt höjdrädd så det var inte med några snabba kliv som jag tog mej uppför... Nej mer den här "jag är inte rädd jag kan klättra" stilen samt den lite lätt ålande kvinnan när jag väl var uppe .... Måste ha varit en syn för gudarna... *skrattar gott nu när det är gjort....*
Å så nu en första bild på..... *trumvirvel*
VÄGGEN
Foto: Privat
Denna vägg har vi gjort av något som heter timmerpanel, som jag sedan har betsat i silvergrått!
Hur läcker som helst! Hur hög som helst! Å faktiskt hur enkel som helst!
Det är så himla maffig!!!!
Märks det att jag är super nöjd med resultatet???? *ler*

Foto: Privat

De övriga väggarna har vi målat i färgen "Stockholmsvit"... Lite stolt stockholmare är jag ju...

Foto: Privat

Ytterligare en bild på väggen!

Rummet i sej är ca 30 kvm, tanken var från början att det skulle bli två rum. Ett sovrum till mej och Mannen å ett gästrum kombinerat med tv-rum men åter igen kom våra grannar på denna fenomenala lösning! Skit i väggen!!!!

Gör ett stort rum istället! Det har dom gjort så sagt o gjort så gjorde vi oxå!

För varför ska vi egentligen bygga ett helt rum för några gäster som kommer ett par gånger om året? Nej nu är det vi som bor här å då ska vi minsann bygga för vår skull ingen annans....

Så nu tror jag att det får räcka för detta inlägg...

Mu för nu;)

3 kommentarer:

Widénskan sa...

Det är så JÄKLA snyggt!!!

Anonym sa...

Masonit?? Spånskivor var det som jag skruvade upp iallafall ;-)

Mamma-Mu sa...

Åhh äntligen har Mannen gett sej till känna... *ler*
Ok spånskivor då...