söndag 12 oktober 2008

Fredagen...


I fredags hämtade hämtade jag min mamma vid tåget runt 14.... Innan hade jag hunnit städa av det "värsta", fick hjälp av Mannen redan på torsdagskvällen.... Tacksam för det! (älskar min Mann!!!)

Tycker själv att jag var duktig som åkte till tågstationen tidigare än tänkt för att bara sitta å läsa min nya tidning: Lantliv, denna tidning som jag fortfarande njuter av nu när det är söndag :)
Sedan åkte vi och kompletterade det sista inför kalaset å sen hämtade vi kidsen på skola resp dagis!
Härligt å se hur glada de blir när Momma kommer!!! Snacka om spontana kärleksförklaringar!!!!
M hade ramlat och slagit i knät rejält, ett sår stort som en 5-krona, hade ramlat så illa att det hade gått hål på både jeansen och långkalsongerna som hon hade under.
Sedan bar det av hem till Doris som blev alldeles tossig när Momma kom.
Min mamma tål inte pälsdjur vilket är väldigt väldigt tydligt för Doris... Det är väl inte någon som får så mycket uppmärksamhet som just allergiker....
Mitt i allt stök ringde det på dörren å utanför stod M's gudfar Pär med paket i famnen!
Gissa om M njöt när hon fick öppna paket en hel dag för tidigt... *skrattar*
M fick sin absolut första prenumeration på en tidning å då var det någon tidning från Disney, nått med Prinsessor och en bok. Hoppas att mina båda barn blir bokmalar som modern!
Pär stannade ganska länge vilket var jätte bra för då fick Mannen prata bilar (läs som skitbilen Passaten) å jag tror att han fick några tips om vad som kunde vara "felet"... Själv tror jag att denna bil har badat någongång innan vi köpte den för jag har aldrig varit med om en bil med så mycket fukt i... :(
Förra vintern (kan ha berättat detta förrut men jag nämnder det igen) satt jag och barna med varsin gummiskrapa å skrapade rutorna för att överhuvudtaget kunna se ut....
Trafiksäkert??? Nej inte direkt!
Ja ja nog om Pär å bilar.
Runt 20 åkte han hem till Vemdalen å då kom mina älsklingar från Sundsvall!
Svärmor samt svägerska!
Fastor Carro hade bakat bullar inför kalaset å dom var ju bara hur goda som helst!!!! För att inte prata om hur fina dom var! Snurrbullar!!!!
Jag satte dom genast i arbete *ler elakt*
Jag och Fastor Carro gjorde chokladbollar å mamma, svärmor och Mannen fick göra godispåsar för brinnande livet... *roligt*
Vi var 5 vuxna i vårt kök å jag tyckte att det var jätte mysigt! Fick lite "för"-julskänsla... Kan ha att göra med att Fastor Carro och svärmor hade lyssnat på julsånger på vägen från Sundsvall till oss å det räcker med en liten "trudilutt" för att jag ska gå igång... *ler*
Sedan sov jag och Mannen å den obligatoriska sonen i vårt nya sovrum för första gången!!!!
Premiär!!!!!!
Kändes lite mysko facktist... Det är jääääättte högt i tak å vi har världens ballaste vägg bakom sängen!
Sedan sov vi ju i vår nya säng för första gången så nu kommer jag aldrig att sova i vår gamla sunksäng igen... Den ska M få ta.... *skrattar*
Ska försöka lägga ut bilder till veckan från insidan av utbyggnaden så den följetången får ett slut någon gång... *ler*
Detta var alltså fredagen... Fortsätter med helgen senare eller ev imorgon....
Tuddelluuuuu....
Mu för nu ;)

Inga kommentarer: