måndag 6 oktober 2008

Helgen har varit intensiv... samt första snön....

Jag måste förklara mej till varför jag inte har skrivit något under helgen trots en hel del påstötningar från olika håll... *blink blink* (Ni vet vilka ni är)

I fredags var jag som tidigare nämnt hos läkaren och blev sjukskriven! Jag är en vansinnigt stolt människa å har lite svårt att erkänna för mej själv att jag inte är helt ok...
Detta har varit lite svårt att smälta men nu är det bara till att gilla läget på något sätt!

Har fått frågan under helgen om jag ex har brutit något finger... Svar nej... Men varför har du inte skrivit något på bloggen då????
Här kommer svaret så håll i er... *ler*

Lördag: Uppdraget var att köpa presenter till barnens kamrater som skulle ha kalas under söndagen.
Uppdraget utfört på Barnens hus... *ler*
Inköp: Till Klara-Färdiga-Gå (sonens underbara vän) som blev stora tjejen på 5 år!
Ett Barbapappaspel som mannen och barnen sedan slog in i ett jätte stort paket! *ler*
Inköp två: Till Sarakajsa (dotterns supermysiga klasskamrat) 7år!
En penna med många olika sorters färger samt brevpapper!
Uppdraget slutfört med nöjda barn!
Blir imponerad varje gång jag går in i en leksaksaffär å barna faktiskt sköter sej!
Duktiga duktiga barn! *ler*

Sedan for vi hem å njöt av att vara inne! Kan meddela att det snöade här på morgonen!
Mannen stängde butiken kl 15 å kom för att hämta sin familj som var redo för en färd mot Järpen!
Stannade till i Krokom för att äta middag på Frasses.
Hamburgare med pommes... Fest för barna!
Å tydligen var det kanelbullens dag då vi fick alla varsin bulle till maten! Härligt tyckte mamman!!! (sen att jag inte har ätit upp min ännu men misstänker att den håller sej ett tag till då den är gjort av Delicato...)
Väl i Järpen hos "kött-Peo" som vi har döpt denna man till gick det upp för sonen vad vi skulle hämta... *skrattar*
I skopan på en traktor som stod parkerad på gården låg revben å dyl kvar från slakten/styckningen...
E såg detta å sa: "Wow... ben från en dinosaurie"... Ja... eller nej kanske inte va?!
Mitt pedagogiska svar blev: "Nej men E det är ju benen från kossan som vi har köpt köttet ifrån"...
"Vilket kött?", sa E, "vilken kossa?"
"Jo", svarar jag (kanske inte så klokt kan jag erkänna så här i efterhand...)" du ser kossan som går där i hagen... (pekar på en jätte fin ko)" det är en sån kossa som kött-Peo har slaktat å så köper ju vi det köttet"...
"Vad gör vi med köttet då?" frågar E som börjar bli lite lite blek om nosen...
"Äter", svara jag kort å gott...
"Vaddå äter", säger E "vi äter inte kossan"
"Jo då det gör vi visst det", åter igen pedagogiska mamman.... "vi har ju hela frysen full hemma med kött" "å vad tror du att hamburgaren du åt är gjord av?"...
Här börjar underläppen å darra lite lätt på E som står å ser på dinosauriebenen å kossan å tillbaka på mej....
Shit hinner jag tänka, det kanske finns ett annat sätt att förklara detta på?!
Men på något sätt verkar det som att E inser att det kanske är så det fungerar å koncentrerar sej istället på traktorn som står parkerad på gårdsplanen...
Ja vad ska jag säga? Dottern M står å bara iakttar å säger till mej att hon tycker i alla fall att kossan är god... *skrattar*
Snacka om att man har stadsungar... *ler*

Väl hemma igen var det natti natti för barna, jag började ta hand om dom större bitarna av köttet å sedan satte jag mej i soffan, trött som en gnu!

Söndag... Om inte än mer intensiv...
Startade dagen hos vår goda vän Eva som vi delar på köttet med.
Malde köttfärs för brinnande livet!
E skulle på kalas kl 11 så honom skjutsade mannen å M iväg, själv kom jag hem till 12 och blev positivt förvånad då Mannen å dottern hade städat!
Serverades lunch, sedan åkte vi iväg på en husvisning som började kl 12.30.
Kl 13.00 lämnade vi M på hennes kalas för att åka å hämta E ifrån sitt kalas... *phu*
Blev bjudna på kaffe å tårta vilket var toppen!
Iväg å hämta köttkvarnen hos Eva för att sedan åka hem.
Jag, trött, la mej å sov medans Mannen å E gjorde vinter ute.
Alla leksaker plockades undan, cyklarna ställdes i förrådet, löven som E förklarade krig emot tidigare i veckan krattades upp å Mannen bytte bränslefilter på Passaten (läs: skitbil)...
Sedan hämtades M från sitt kalas kl 15, kl 17.15 var alla i familjen utom jag i kyrkan å lyssnade på M som sjunger i kören!
Jag har insett att jag inte är en supermänniska just nu å fick prioritera bort en aktivitet å då rykte kyrkan...
(Någon mer än jag som ser att tidsschemat inte håller denna dag???)

Barna å Mannen kommer hem för att hoppa i lopp-lådan, själv skulle jag ta en underbar promenad med vovven... Trodde jag i alla fall...
Fick för mej att ta en "genväg" över en av täkterna som finns i detta område som vi bor i... Men shit vad jag är mörkrädd!!!!
Å hunden oxå!
Hade som tur var med mej en av Mannens ficklampor som jag lyste och lyste och lyste med! Ringde även min vän C för lite stöd så där i mörkret! Ja jag lovar att björn (jävlen) som bor i vårt område låg bakom en av ladorna å tittade på mej där jag gick!
Fy tusan vad jag var rädd!!!!
Väl hemma frös jag något så vansinnigt så det vara bara att ta en het dusch å sedan säga natti natti till Mannen!
Eller vänta! Hann med ett samtal till C som hjälpte mej med tips inför M's födelsedagskalas som hon ska ha på lördag å jag säger bara PANDURO!!!!
Jisses vilken REA de har! Tips: Gå in på Panduros hemsida å kolla under Rea!!!
Listan blev hur lång som helst men inte speciellt dyr!
Roligt!
Köpte bla tavlor som jag och barna kan måla tillsammans när Mannen jobbar!
Härliga tider!
Så har helgen varit för oss. Den mest intensiva helg på länge!
Så nu ska jag ta mej det där badet å sen lägga mej en stund!

Mu för nu ;)

1 kommentar:

Brunkullan sa...

En intensiv helg:)
Och över min döda kropp hade jag gått över lägdan i mörkret!! Bävar redan inför helgen om 14 dagar när vi ska vara hundvakt!
Jag tänker INTE gå ut på kvällen...!!;)

Susanne