tisdag 7 oktober 2008

Fotografering av barn...

Fotografering av barn är något som skulle prisas oftare!
Jisses vilket ofantligt tålamod och idéerikedom de som arbetar som fotografer måste ha!
Vi har i flera år haft turen att ha Fotograferna Maria och Anna vilka verkligen är proffs på det dom gör!
Om man går in på deras hemsida och väljer Galleri finns mina små troll med på bild under fliken skola och dagis....
Eller så kan ni kanske klicka på denna länk?? *ler*


http://www.fotograferna-mariaanna.se/galleri/skola_dagis/003.asp



Bild lånad från Fotograferna Maria & Anna

La in bilden oxå för de som inte vill klicka på länken men samtidigt tycker jag att ni ska gå in på sidan för de är fantastiskt duktiga!

Mina troll är längst till höger på bilden.... Å så är det några år sedan bilden togs... Med tanke på att E har sina först gympadojjor på sej så tror jag att detta är från 2005...

Nu går inte mina barn kvar på Galaxen utan M går i skolan och E går på ett kommunalt dagis men vi har haft turen med att få ha kvar Anna och Maria på det kommunala dagiset!

Det spelar ingen roll hur duktig skolfotografen som M har på skolan är för det blir inte samma kvalité på bilderna i alla fall! Som jag sa tidigare... Vi har att göra med Proffs!!!

För mej var det första gången som jag var med när barna skulle fotograferas å jag fick en liten känsla av att vara en amerikansk "wanna bee superstar/modell" mamma....

Förstår ni hur jag menar med det? Jo jag stod där å fixade å trixade med M's hår innan fotograferingen... Å ville verkligen att barnen skulle leeeeee.... Den inre dialogen som jag hade där jag stod bakom fotografen var: "leee.... leee för faann...." *skrattar åt mej själv... Pucko!"

Oavsett om barnen ler eller inte kommer bilderna att bli bra för jag har fina barn så det så!!!!!! *skrattar lite självgod som jag är...* (Eller så kanske det hoppar över några generationer det här med skönhet...???)

Efter fotograferingen gjorde vi ett snabbesök hos Mannen som jobbade i vår butik, han berättade då att det idag hade kommit in en kille som hade åkt enkom från Sundsvall för att handla hos oss! Sånt tycker jag är roligt! Mer sånt!!!! *ler*

Efter besöket i butiken gick jag med barna å åt på Kinarestaurang!

Ja vad det ska bli av denna vecka det vet jag inte för igår till maten hjälpte båda barna till med att skala morrötter som jag sedan lyckades "gömma". Ville överraska till Bolibompa med morrötter och dipp vilket vi skulle ha haft som fredagsmys i fredags men då barna var på krigsstigen blev de utan fredagsmys!

Så igår mystes det som tusan när Mannen kom hem... *ler*

Å idag blev det Kinamat med tillhörande Coca Cola å så den obligatoriska klubban vid betalning!

Varför ska barn få en klubba efter maten på vissa restauranger?

Så idag är det tisdag å barna har redan hunnit få fredagsmys, drukit Coca Cola, ätit en klubba... Hmm... Denna vecka kan nog gå till historien då vi är ganska så strikta till allt vad godis heter (för barna är bäst att tala om skenhelig som man är...)

Fredagsmys och godis äts enbart efter kl 18 hemma hos oss! Till Bolibompa alltså om det inte är något särskilt som igår då tydligen eller idag... *ler*

Men väl hemma i alla fall fick barna varsin lyckokaka.... *skrattar*

Ingen av dom har tidigare fått någon lyckokaka så de såg riktigt förvånade ut båda två när de spottade ur lappen... *mooahhhaaa* (learning by doing, eller?)

Hade inte en tanke på att de inte visste att lappen skulle finnas där... På M's lapp stod det att hon skulle bli känd inom den närmaste framtiden... ??? Ökänd då eller? *ler*

Å på E's lapp stod det att han skulle åka till ett ställe som var varmt! Å Bingo Bingo Bingo det stod det på min oxå... Hmmm... Jag å E ska alltså till ett varmt ställe... Hmm...

Hawai??? Fidgi??? Nya Zeeland??? Förslag någon?! Nu stod det iof inget om finansiering av denna resa men det kanske restaurangen står för, eller?

Nej nu ska jag slå mej ner i soffan! Jag ska i ärlighetens namn säga att jag blev helt slut efter denna färd till den stora staden Östersund...

Å nu när man har dragit på sej sina ingådda rutiga pyssimasbyxor å favvotröjan med favvokoftan å sockorna ja då är det precis som att soffan ropar (om än väldigt lågt men ändå...)

"kom kom" som i Ronja Rövardotter när de underjordiska vill att hon ska följa med ner till underjorden... Så ropar min soffa just nu så därför säger jag:

Mu för nu ;)

3 kommentarer:

Widénskan sa...

Ja VARFÖR får barn klubba på vissa resturanger när man betalar, VARFÖR FÅR INTE JAG DET!!!?? Det är frågan.. FY vad orättvist , det är ju faktiskt JAG som betalar..
*sur*
Kram på familjen Mann

Mamma-Mu sa...

Jo jag kände mej faktist lite snopen när människan säger att klubborna är bara till barna... Hmm en jag då???? *ler*

Kram kram

Widénskan sa...

God Morgon
Hoppas att du får en riktigt skön dag, Gör nu inte nåt avancerat.
Kramar från Göteborg..